چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کارگاه آموزشی ستاره‌شناسی و معرفی کتاب در زنجان برگزار شد

زنجان- مسئول مرکز فرهنگی، هنری و علمی علوم و نجوم زنجان گفت: در قالب برنامه‌های تابستانی، کارگاه آموزشی ستاره‌شناسی و معرفی کتاب در حوزه نجوم در زنجان برگزار شد.

طلعت آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: مرکز علوم و نجوم زنجان یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای فضای کتابخانه‌ای بوده و امکانات متعددی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی را دارد، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های مرکز برنامه‌های فرهنگی متعددی در آن اجرایی می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی هنری علمی علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه کارشناسان این مرکز هر روز میزبان تعدادی از کودکان و دانش‌‌آموزان برای شرکت در برنامه‌های علمی و فرهنگی هستند، افزود: از آغاز تابستان برنامه‌های متعددی در قالب معرفی کتاب، رصد آسمان شب، مسابقات ورزشی، گردهمایی کودکان عاشورایی با شعار «مهمانان کوچک امام حسین (ع)»، گرامیداشت ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت، کارگاه استهلال ماه شوال برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه استهلال ماه به صورت مستمر در این مرکز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این برنامه نحوه کار کردن و  تنظیمات قطبی سازی تلسکوپ برای اعضا شرح داده می‌شود.

آقاجانلو با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های تابستانه این مرکز برگزاری کلاس نجوم ستاره‌شناسی و معرفی کتاب در حوزه آسمان و سیارات به همراه خانواده اعضا بود، اضافه کرد: این برنامه به صورت همزمان با دو ابزار رصدی، اعضا و والدین آنها توانستند با جزییاتی از ماه و عوارض سطحی آن آشنا شوند.

وی افزود: همزمان با برگزاری رصد ماه در این شب، مربیان مرکز به بحث آموزش نرم افزارهای نجومی نیز پرداختند و حاضران در برنامه را با جدیدترین و به روزترین نرم افزارهای کارآمد نجومی به منظور شناخت هر چه بهتر آسمان شب آشنا کردند.

مسئول مرکز فرهنگی هنری علمی علوم و نجوم زنجان گفت: آشنایی با صورت‌های فلکی در زیر آسمان شب و جهت‌یابی به کمک آنها در طی شب و شناخت مسیر عبور اجرام آسمانی نیز مباحث مطرح شده در این شب رصدی بودند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها