دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
جلسه انجمن شعر و درخت هرمزگان برگزار شد/ لزوم آشنایی شاعران با ساختار شعر

هرمزگان- هفتمین جلسه انجمن شعر و درخت هرمزگان برگزار شد و بر آشنایی شاعران با ساختار شعر نیز تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در بندرعباس، هفتمین «انجمن شعر و درخت هرمزگان» با نقد جدی همراه بود و بر فرزند زمانه خود بودن نیز تاکید شد. مطالعه منابع دسته اول، ارائه آثار به کارشناسان و منتقدان حوزه شعر، حضور در جلسات فنی و جدی، ملاحظه شاخص‌های اصلی در شعر، شاخص‌های شعر آئینی، پرهیز از پراکنده گویی و ... از دیگر موارد بود که در این نشست مطرح شد.

در ابتدا اصغر ملائی محمدآبادی دبیر انجمن شعر و درخت هرمزگان با تلاوت سوره مبارکه«نصر» جلسه را آغاز کرد. در ادامه، عبدالحمید انصاری نسب رئیس «انجمن شعر و درخت هرمزگان» تحمیدیه‌ای از سروده‌های‌ عطار نیشابوری را خواند و مطهره دهقانی غزلی از حافظ و زهرا اِسپید نیز حکایت ششم باب دوم گلستان سعدی را خواند.

سپس ملائی محمدآبادی، در مورد شعر خوب، شعر آیینی و لازمه مهم شاعری، مطالبی مهمی را مطرح کرد و بر آشنایی شاعران با ساختار شعر، موضوع و اطلاعات شعری، موضوع مورد علاقه و خوانش شعرهای خوب سروده شده،  با اولویت جدیت و استمرار و تمرکز و پرهیز از پراکندگی، تأکید کرد.

در این جلسه، فاطمه یاس پورارژنگی، شهین بهاری، محمدی، مطهره دهقانی، زهرا اسپید و ایرج انصاری فرد، اشعار خود را خواندند و زهرا اسپید و عبدالحمید انصاری نسب درباره  اشعار به نقد و نظر پرداختند.

هفتمین «انجمن شعر و درخت هرمزگان»، یکشنبه شنبه، هشتم مردادماه به پشتیبانی خانم بلندآبادی- معاون فرهنگی اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و خانم شیبانی مدیر کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس، در اتاق جلسات این کتابخانه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها