نگاهی به کتاب «راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری»؛
نکاتی درباره جذب، توسعه و حفظ مشتریان در یک محیط چندکاناله
کتاب «راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری» به مدیران و افرادی پرمشغله در کوتاهترین زمان ممکن، اطلاعات مفید و مؤثر میدهد و خودآموزی سرشار از نکات و استراتژیهایی درخصوص، توسعه، ارزشدهی و حفظ مشتریان در یک محیط چندگانه است.
در این کتاب به سؤالات زیر پرداخته میشود: پیشرانها و محرکهای استفاده از CRM چه هستند؟ مشتریان امروزی چه ویژگیهای متفاوتی دارند؟ چگونه مشتریان را بشناسیم و دستهبندی کنیم؟ چگونه باید مضمونهای CRM را مدیریت کرد؟ چگونه برای این سیستم برنامهریزی کنیم؟ چگونه این سیستم را استقرار دهیم؟ چگونه پروژههای CRM را کنترل کنیم؟
استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) یکی از پیشرانهای اصلی، کار تیمی بین وظیفهای چه در درون سازمان و چه در بیرون آن هستند تا ارزش و عملکرد کسبوکار بهبود یابد. در پس پرده، افراد به شکل فزایندهای در حال به دست گرفتن کنترل سرنوشت خویش هستند و در چنین وضعیتی، CRMباید در برابر آنها قرار گیرد. انسانها دیگر منتظر نمیمانند تا آنها را پیدا کنیم؛ آنها جستجو میکنند تا راهحلها و خدمات موردنیازشان را پیدا کنند، کنترل اطلاعات و پروندهشان را در دست داشته باشند و خودشان تعیین کنند سازمان چگونه با آنها تعامل کند. مجموعه این عوامل مدیریت ارتباط با فروشنده(VRM) نامیده میشود. سهولت جابجایی بین تأمینکنندگان به معنی تأکید بر راحتی، ارزش و اعتماد برای ایجاد روابط موفقیتآمیز است.
مدیران در پی یافتن راهکارهایی برای بقا و رشدشان هستند. شرایط اقتصادی و محیطی بسیار پیچیده شده است؛ آیا در این شرایط غیر از مشتریان خوب، عامل دیگری میتواند منجر به سودآوری شود؟ از همین رو بسیاری از مدیران و صاحبان کسبوکار، به دنبال حل مسائل مربوط به مشتریان هستند و در این راه، به وجود سیستمCRM پی میبرند.
کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک میکند تا CRM و VRM را از سطح استراتژیک تا استقرار عملی بهخوبی درک کنید. یک استراتژی CRM مؤثر میبایست تغییرات قابلملاحظهای برای مشارکت، سودآوری، رشد درآمد و پایداری هر کسبوکاری فارغ از نوع سازمان (شرکت بزرگ، کوچک یا متوسط (SME)، غیرانتفاعی یا دولتی) و نوع مشتری (فرد، شهروند یا عضو سازمان) ایجاد کند.
مترجم در مقدمه این کتاب آورده است: «مدیران، افرادی پرمشغله هستند و به همین دلیل میبایست منابعی برای آنها تهیه شود که در کوتاهترین زمان ممکن، اطلاعات مفید و مؤثر در اختیارشان قرار گیرد. بهمنظور رفع این نیاز و همچنین رسالت حرفهای خود بر آن شدم تا کتابی فراهم کنم که هم تندآموز باشد و هم اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه دهد. ترجمه این کتاب که ویرایش دوم یک کتاب از سری معروف کتابهای جیبی مدیریت است، به همین منظور انجام شد و تا حد زیادی میتواند خلاء آگاهیهای مدیران را برطرف کند.»
کتاب «راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)» توسط دیوید الکساندر و چارلز ترنر نگاشته شده است و توسط فرشید عبدی ترجمه و از سوی انتشارات پویش مدام در 110 صفحه و با قیمت 149000تومان روانه بازار نشر شده است.
نظر شما