یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
روز ادبیات کودک و نوجوان زمان شناخت نیازهای کودک است

خراسان‌رضوی - روز ادبیات کودک و نوجوان، زمان شناخت نیازهای روز و آماده کردن کودک برای شناختن، دوست داشتن و ساختن محیط خود است.  

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی: هجدهم تیرماه مقارن با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. مهدی آذریزدی را همه کتاب‌خوان ها و کتاب‌دوست‌ها می شناسند و چه کسی است که با مجموعه دلنشین «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، خاطره نداشته باشد.

آذریزدی همان هویت ایرانی اسلامی را که امروز شعار آن سرلوحه کار ماست در مجموعه بازنویسی‌های خود رعایت کرده است. توجه به آئین جوانمردی و صداقت و راستی و توجه به اصالت و هویت، بن مایه عمده داستان های بازنویسی شده توسط آذریزدی است.

روز ادبیات کودک و نوجوان پاسداشت همه نویسندگان و شاعران و فعالان حوزه ادبیات کودک است.

پاسداشت و گرامیداشت فعالیت ارزنده آن‌ها و نقش مهمی که در تربیت عمیق کودکان و نوجوانان خواهند داشت. روز ادبیات کودک روز پاسداشت کتابخوانی و کتاب برای کودک و نوجوان است و تاثیری که این فعالیت بر پرورش فکر کودکان و نوجوانان خواهد داشت. روز توجه به تهیه خوراک‌ های فکری سالم و اصیل برای کودکان و نوجوانان است.

در این روز باید به توسعه مفهوم ادبیات که به واسطه پیشرفت های روز اتفاق افتاده است توجه داشته باشیم. اپ‌ها، بازی‌ها، نرم افزارها و انیمیشن‌ها نیاز کودک و نوجوان امروز است. حرکتی که آذریزدی در سال 1335 آغاز کرد متناسب با نیاز روز آن موقع بود.

روز ادبیات کودک و نوجوان، روز شناخت نیازهای روز و آماده کردن کودک برای شناختن، دوست داشتن و ساختن محیط خود است. این روز را به همه فعالان و نویسندگان و دوستداران ادبیات کودک و نوجوان تبریک می گویم و امیدوارم با همت بلند همه این علاقمندان گام های موثری در اعتلای مدام کودکان این سرزمین برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها