جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
مجوز احداث سینما در جوانرود صادر شد/وجود 2 مرکز نشر فعال در شهر کم برخوردار

کرمانشاه - رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود از صدور مجوز سازمان سینمایی کشور برای احداث سینما در شهرستان جوانرود با ظرفیت 100نفر خبر داد.

مسعود قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، گفت: عدم پیگیری‌ها و بی‌توجهی برخی مدیران در گذشته موجب شد که این شهر از داشتن سینما سال‌ها محروم بماند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از نظر ساختارهای اولیه و زیربنایی، جوانرود شهر کم‌برخورداری است و بسیاری از امکانات فرهنگی همچون فضای نمایشگاهی و گالری، سالن اجتماعات استاندارد و آمفی تئاتر روباز را ندارد که نزدیک به دوسال است پیگیر ایجاد این امکانات هستیم.

قادری اضافه کرد: قرار است در مجتمع فرهنگی هنری هلانیه سالن چندمنظوره‌ای احداث شود که سینما بخشی از آن است و مجوز احداث آن در 28خرداد جاری از سوی سازمان سینمایی کشور صادر شده و قرار است از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر غنای فرهنگ و ادب در این شهرستان، ابراز کرد: جوانرود دو مرکز نشر فعال به نام‌های «ماپریس» و «قه‌لای زانست» را دارد که سالانه کتاب‌ها و آثار بسیاری به چاپ می‌رسانند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود ادامه داد: حمایت‌ها در زمینه ادب و فرهنگ در این شهرستان وجود دارد ولی مختصر و ناکافی است و بیشتر بخش مردمی پای کار هستند و این حامی برگزاری مراسمات رونمایی از کتاب و جلسات فرهنگی و هنری در حد توان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها