چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
برنامه‌های تلویزیونی هم به اقتباس ادبی می‌پردازند/ ساخت مستند با اقتباس از کتاب در دستور کار سازمان سینمایی سوره

مدیر بخش مستند سازمان سینمایی سوره تصریح کرد: در برنامه «جهان وطن» که دهه فجر سال گذشته پخش شد بیشتر از سوژه‌های اقتباسی استفاده شد امسال هم در برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنا داریم ازاین سوژه‌ها استفاده کنیم.

امیر مهریزدان مدیر بخش مستند سازمان سینمایی سوره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ساخت مستند با اقتباس از کتاب جزو برنامه ما است اما اولویت ما تولید داکیو درام (مستند داستانی سینمایی) است. سعی ما بر آن است در داکیو درام ضمن وفاداری به سینمای مستند وارد تولید صرف نمایشی و نکاتی که واقعیت ندارد نشویم.

وی افزود: در مستند سینمایی باید همان چیزی که هست را دراماتیزه و جذاب کنیم و به تصویر بکشیم. این کار مقتضیاتی دارد که تولید کار را دشوار می‌کند.

مهریزدان با بیان اینکه تاکنون در بخش ساخت مستند با اقتباس از کتاب خروجی نداشته‌ایم گفت: داکیو درام تولید سینمایی محسوب می‌شود و نیاز به عوامل سینمایی دارد. به همین دلیل هزینه آن چندین برابر مستند است و تأمین این هزینه کمی سخت است. در سازمان سینمایی دو موضوع داریم که سایر مصادیق، زیرمجموعه آن تعریف می‌شود.

مدیر بخش مستند سازمان سینمایی سوره گفت: از آنجایی که مردم ممکن است قدری نسبت به آرمان‌های بنیان‌گذاران انقلاب نا‌آگاه شده باشند هر موضوعی که درباره مسائل انقلاب اسلامی باشد در اولویت قرار می‌گیرد.

مهریزدان، به‌تصویرکشیدن تاریخ انقلاب اسلامی، پیشرفت‌ها و دست‌آوردها، معرفی اشخاص و قهرمان‌های انقلاب اسلامی از مردم معمولی تا شخصیت های شناخته‌شده، کارآفرینان روستایی و آدم‌های خوبی که ناامیدنشده‌اند را از دیگر اولویت‌های سازمان سینمایی سوره عنوان کرد.

وی یادآوری کرد: نقد سازنده نیز در دستورکارمان هست اما باید فیلم‌ها امیدآفرین باشد. 

مدیر بخش مستند سازمان سینمایی سوره افزود: در برنامه «جهان وطن» که دهه فجر سال گذشته پخش شد بیشتر از سوژه‌های اقتباسی استفاده شد. امسال هم در برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنا داریم از این سوژه‌ها استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها