سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
دوره 12 جلدی فلسفه ارتباطات منتشر می‌شود/ عرضه «عهد جدید»

«فلسفه ارتباطات» مجموعه‌ای 12 جلدی به سرویراستاری حسن بشیر است که جلد نخست آن شب عید به دست ما رسید و پنج جلد دیگر آن نیز تا آخر امسال آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با رونمایی از کتاب‌هایی در حوزه دین‌پژوهی و ارتباطات در نمایشگاه سی و چهارم شرکت کرد. مهدی محمد شجاعی مدیر این نشر در مورد جدیدترین عناوین این انتشارات در نمایشگاه سی و چهارم گفت: «اباضیه معاصر» به قلم ابراهیم قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب از جمله آثاری است که در نمایشگاه سی و چهارم رونمایی شد. در مراسم رونمایی این کتاب «اباضی‌پژوهان» از کشور عمان مهمان ما بودند. این کتاب به دنبال این است که با توجه به اهمیت‌یافتن فرقه اباضیه در جهان معاصر، که شروع آن از سال 1970 و با روی کار آمدن سلطان قابوس است، به تجدید بنای اباضیه در دو محور بپردازد؛ یکی در محور پایه‌های نظری که توانسته است از طریق بازسازی فقه، منابع و اصول فقه، اعتقادات، امامت و خلافت و رویکرد آنان به مذاهب دیگر به تمایز بیشتری برسد؛ و دیگری در محور نهادهای دینی که توانسته است با سامان‌دهی و ایجاد نهادهای جدید در قالب چهار وزارت‌خانه آموزش و پرورش، آموزش عالی، میراث و فرهنگ، و اوقاف و امور دینی، با جهان اسلام آشتی کند و خود را از اتهامات دور نگه دارد و از انزوا خارج شود و تبلیغات وسیعی در دوره معاصر انجام دهد.

او اضافه می‌کند: یکی دیگر از آثار ارزشمندی که خوشبختانه به نمایشگاه امسال رسید کتاب «عهد جدید» با ترجمه حسین توفیقی است. این کتاب ترجمه‌ای از از کتاب بارت دی ارمان است که یکی از اساتید مطرح در حوزه ادیان و دین شناسی به شمار می‌رود.

او در ادامه به انتشار مجموعه کتاب‌های فلسفه ارتباطات توسط گروه رسانه این دانشگاه اشاره کرد و عنوان کرد: فلسفه ارتباطات مجموعه‌ای 12 جلدی است که جلد نخست آن شب عید به دست ما رسید و پنج جلد دیگر آن نیز تا آخر امسال آماده می‌شود. این کتاب نیز در نمایشگاه سی و چهارم رونمایی شده و مجموعه مقالاتی است که  به سر ویراستاری حسن بشیر جمع‌آوری شده و به تدریج در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها