دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب را به تهران منحصر نکنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، در دیدار با رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها این فرصت را فراهم می‌آورد که کتاب بیشتر در دسترس عموم جامعه قرار بگیرد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن دیدار با یاسر احمدوند، رئیس این دوره از نمایشگاه و معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف  شبستان بازدید کرد.

جهانگیر، ترویج فرهنگ کتابخوانی را فرصت بی‌بدیلی برای عبور از مشکلات دانست و افزود: با توجه به وجود مشکلات فرهنگی در جامعه، اگر به کتاب و کتابخوانی به خوبی پرداخته شود بسیاری از مشکلات را می‌توان برطرف کرد.

وی با اشاره به برنامه غرب برای نفوذ در بین جوانان و تغییر سلیقه جوانان ایرانی گفت: نقش کتاب و انس گرفتن با کتاب در این‌باره می‌تواند بسیار مؤثر باشد و فضای خوبی را برای خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه توصیه کسانی که در علوم حافظه و مغز کار می‌کنند این است که باید دو برابر آنچه که فیلم دیده می‌شود، کتاب مطالعه شود افزود: این موجب خواهد شد که ذهن، خلاقیتش را از دست ندهد.

جهانگیر با تأکید بر احیای ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌های استانی گفت: برگزاری مداوم نمایشگاه‌ها موجب خواهد شد مردم از فضای کتاب و کتابخوانی خارج نشوند و برگزاری نمایشگاه‌ها علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها این فرصت را فراهم می‌آورد که کتاب بیشتر در دسترس عموم جامعه قرار بگیرد. 

معاون قوه‌قضاییه گفت: قرار گرفتن در فضای نمایشگاه در ایجاد انگیزه برای مطالعه مؤثر خواهد بود؛ برگزاری نمایشگاه‌ها هرچند در قالب برگزاری در مساجد و محله‌محور به‌عنوان حلقه‌های واسط برای جوانان و نوجوانان محقق شود تا علاقه‌ به کتابخوانی تقویت شود.

وی بر لزوم آشنایی غرفه‌داران نمایشگاه‌های کتاب با محتوای کتاب‌ها تأکید کرد و گفت: این امر برای پاسخگویی بیشتر به بازدیدکنندگان، لازم است. 

معاون قوه قضائیه برگزاری نمایشگاه کتاب را کار بزرگی دانست و افزود: در این راه، دستگاه‌های مختلف اجرایی باید کمک کنند و متولیان فرهنگی به مردم کمک کنند که فرهنگ کتاب و کتابخوانی به جایگاه واقعی خود برسد و مردم مجبور نباشند به دلیل مشکلات و تنگناهای اقتصادی کتاب را کنار بگذارند، کتاب باید در سبد خانواده‌ها قرار داشته باشد.

احمدوند در این دیدار گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه بیان کرد و با اشاره اهتمام مقام  معظم رهبری به کتاب و کتابخوانی گفت: برای مردم ایران، کتابخوانی یک ارزش است و این یکی از ویژگی‌ها آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» تا ۳۰ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها