پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
رمان مستند تاریخ رزم استان چهار محال بختیاری به نمایشگاه می‌رسد

انتشارات رسول آفتاب با دو اثر برگزیده داستانی دفاع مقدس ویژه کودکان و یک رمان مستند نگاری با محوریت تاریخ رزم استان چهارمحال بختیاری به نمایشگاه کتاب می‌آید.

رحیم مخدومی مدیر انتشارات «رسول آفتاب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خصوص کتاب‌های جدیدی که در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد گفت: در حوزه کودک با موضوع دفاع مقدس خلأهایی وجود دارد، به طوری که نسبت به مخاطبان کودک و استقبالی که صورت می‌گیرد، کتاب‌های کمی تولید می‌شود. به همین خاطر ما یک جشنواره برگزار کردیم با محوریت داستان کودک با موضوع دفاع مقدس که آثار برگزیده آن در دست انتشار است که دو عنوان آن در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
 
وی افزود: کتاب اول «تخت آتا» نام دارد. آتا در زبان ترکی به معنای پدر است. این کتاب که به قلم محبوبه پوراسماعیلی نوشته شده است کودکان را با مقوله جانبازان آشنا می‌کند. نام کتاب دیگر «دختر شجاع دزفول» است که به قلم راضیه مقدمی‌نیا و به موضوع موشک باران‌های دزفول می‌پردازد.
 
این نویسنده اظهار داشت: کتاب جدید دیگری که در نمایشگاه عرضه خواهد شد یک رمان مستند است با عنوان «برادران ماه» است. این کتاب را حسن رضایی خیرآبادی نوشته و حدودا هزار صفحه دارد. کتابی وزین و جزء کتاب‌های خوب انتشارات رسول آفتاب است که به تاریخ رزم استان چهارمحال بختیاری پرداخته است. نویسنده پژوهش‌ها و مستنداتی را که به دست آورده در قالب رمان به نگارش درآورده است که یک کار نویی است چون غالباً این جنس کارها مستندنگاری می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تولید چنین آثاری برای دیگر استان‌ها هم ضروری به نظر می‌رسد. البته یک کار خوبی جناب اکبر صحرایی برای استان فارس انجام داده بود با عنوان «کتیبه ژنرال». ما این تیپ کارها را به مسئولین استان‌ها و به ناشران توصیه می‌کنیم. تمامی استان‌ها به چنین کتاب‌هایی نیاز دارند. چراکه اهالی آن استان‌ها و نسل‌های آینده که می‌خواهند نسبت به تاریخ معاصر آشنایی پیدا کنند، می‌توانند این آثار را بخوانند.
 
مخدومی در پایان درباره پرفروش‌ترین‌هایی که در نمایشگاه عرضه خواهند شد، توضیح داد و گفت: کتاب «من مادر مصطفی» با چاپ سیزدهم و کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» با چاپ سوم را از جمله آثار مورد استقبال بوده است که در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ نیز عرضه خواهد شد.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها