دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
رقابت 6 جنایی‌نویس برای دریافت جایزه «بری»

نامزدهای نهایی جوایز سالانه بری، ویژه بهترین کتاب‌های منتشر شده در ژانر جنایی و هیجان‌انگیز معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کرکاس ریویوز، مجله آنلاین ددلی پلژرز- نشریه‌ای برای پوشش اخبار انتشارات جنایی و ژانر وحشت- فهرست سالانه نامزدهای دریافت جایزه بری، ویژه بهترین اثر در این ژانر را منتشر کرد.

دان وینسلو، نویسنده معروف و پرکار ژانر وحشت که بسیاری از آثار او دستمایه اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی بوده، برای کتاب «شهر در آتش» در فهرست نهایی جایزه در بخش رمان‌های معمایی و جنایی قرار گرفته است.

همچنین استیو کاوانا برای «همدست»، مایکل کانلی برای «ستاره صحرا»، دیون مایر برای «توفان تاریک» (ترجمه شده از زبان آفریقایی توسط کی ال سیگرز)، کریس آفوت برای «پسران شیفتی» و الکس سگورا برای «هویت مخفی» دیگر نامزدهای بخش رمان‌های معمایی یا جنایی هستند.

شاتر رامونا امرسون که نامزد دریافت جایزه ملی کتاب نیز شد، در فهرست نهایی بهترین رمان اولی در ژانر معمایی یا جنایی قرار گرفته است. علاوه بر او، ژاکلین بابلیتز با «پیش از اینکه نامم را بدانی»، الی کرانور با «هیچ نمی‌دانم»، نیتا پراز با «خدمتکار»، ساشا روچیلد با «قند خون»، و هیلی اسکریونور با «نهر خاکی» در فهرست نهایی بهترین رمان‌های اول در ژانر معمایی و جنایی قرار گرفته‌اند.
نامزدهای جایزه در بخش کتاب‌های هیجان‌انگیز، جک کر برای «در خون»، دن فسپرمن برای «کار زمستانی»، مارک گرینی برای «رشته کوه شش»، مایک هرون برای «بازیگران بد»، دنا ریبورن برای «قاتلان آدم‌های هم سن و سال»، و ریچارد اوراو برای «طلای گورینگ» هستند.

جوایز بری در سال 1997 پایه‌گذاری شد. از برندگان سال‌های گذشته این جوایزه می‌توان به لوئیز پنی برای «هنوز زنده» و «فرضیه عالی» و اس.ای کازبی برای «زمین بایر، قله سیاه» اشاره کرد. نام این جایزه، به افتخار بری گاردنر، منتقد آمریکایی انتخاب شده است.

برندگان نهایی جوایز بری 2023 در آخرین روز ماه اوت امسال در سن دیه‌گو معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها