چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
شورای سیاست‌گذاری طرح گرنت منصوب شدند

با حکم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاست گذاری طرح گرنت متشکل از مدیران فرهنگی و ناشران به نام کشور دوره جدید فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از دبیرخانه اداره کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی، با حکم یاسر احمدوند، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های  فرهنگی به‌عنوان دبیر طرح گرنت منصوب شد.
گفتنی است؛ علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمد حسین ظریفیان یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی دیگر اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

همچنین طی این حکم  ایرج ضرعام مدیر انتشارات فاطمی، فرهاد فلاح مدیر انتشارات فانوس دریایی و صفا امیری مدیر نشر براق در این شورا به عنوان افراد حقیقی حضور خواهند داشت.

بدیهی است که  یاسر احدوند ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت.
لازم به ذکر است که طرح «حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار‌های جهانی» که با عنوان «گرنت» شناخته می‌شود، توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر و حضور در عرصه جهانی و همچنین تاکید برنامه‌های توسعه بر معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی و گسترش ادبیات فارسی ایجاد شده است.

اهداف طرح «حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار‌های جهانی» که در وبگاه www.bookgrant.ir آمده است شامل معرفی، اشاعه و گسترش ادبیات، فرهنگ و هنر ایران در جهان، تسهیل روابط فرهنگی با جهان از طریق نخبگان فرهنگی و هنری، تقویت صنعت نشر ایران در حوزه نشر بین الملل و فراهم سازی زمینه‌های حضور فعال، موثر و پایدار موسسات فرهنگی و هنری برای تولید و عرضه محصولات در نقاط مختلف جهان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها