سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
«رویای تجلی» در بازار نشر

مجموعه شعر رویای تجلی، هشتمین اثر مهشید تجلیان، شاعر و نویسنده‌ کاشانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر دربرگیرنده‌ منتخبی از 40 شعر این شاعر جوان در قالب غزل است که در ۸۲ صفحه توسط انتشارات ایجاز تهران منتشر شده و مضامین مختلف اجتماعی، اخلاقی، عاشقانه و سایر ضرورت‌های فکری و فرهنگی مورد نظر شاعر را شامل می‌شود.

این شاعر که در قالب‌های مختلف شعری از جمله غزل، چهارپاره، رباعی، دوبیتی، مثنوی و غیره طبع‌آزمایی می‌کند، هدف از انتشار این اثر را ارایه منتخبی از غزل‌های سال‌های اخیرش به مخاطبانی که تنها غزل معاصر را دنبال می‌کنند، بیان کرده است.

بهره‌گیری شاعر از زبانی ساده و روان و در عین حال استفاده از آرایه‌‌های ادبی و پایبندی به ملزومات اشعار کلاسیک از جمله ویژگی‌های زبانی غزل‌های این مجموعه است.

همچنین به‌کارگیری نگاهی زنانه نسبت به مفاهیمی از جمله عشق، دغدغه‌مندی‌های اجتماعی نسل جوان و لزوم بهره‌مندی از تعهد و پایبندی‌های اخلاقی و تاملاتی راجع به مفاهیمی مانند زندگی و مرگ محور اشعار این مجموعه است.

استفاده‌ از درون‌مایه‌های طنزآمیز و انتقادی در برخی از غزل های این مجموعه را می‌توان از جمله ویژگی‌های محتوایی مجموعه‌ رویای تجلی به شمار آورد.

تاکنون مجموعه شعرهای مینای مهشید، ماه و مهشید، سیمای مهشید، رویای مهشید، تجلی مهشید، ایمای مهشید و سرگذشت‌نامه‌ 12 سال عاشقی از این مولف روانه بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها