سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
امید‌واریم 70 درصد نیاز کاغذ را در داخل تامین کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیش‌‌خرید کاغذ از کارخانه‌های تولید‌کننده و تامین۷۰ درصد نیاز صنعت چاپ، نشر و مطبوعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از خانه ملت، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عزم جدی دولت در تامین کاغذ مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی، گفت: یک کارگروه تخصصی برای پیگیری و تهیه کاغذ مورد نیاز کشور از طرف وزارتخانه تشکیل شده است، در حال حاضر به دنبال عقد قرارداد برای پیش خرید کاغذ از کارخانه‌ها هستیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید از طرف کارخانه‌های طرف قرارداد تضمینی مبنی بر توانایی تولید کاغذ وجود داشته باشد. در حال حاضر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیگیر مذاکره با کارخانه‌های چوب مازندران است، امیدواریم هرچه سریع‌تر کمبود کاغذ کشور رفع شود تا شاهد کاهش مشکلات صنعت چاپ و نشر به‌ویژه مطبوعات باشیم.
 
عضو کابینه دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: وزارتخانه در حال بررسی و پیگیری‌های لازم است تا اطمینان کامل از تولید کاغذ به واسطه کارخانه‌های طرف قرارداد حاصل شود و امیدواریم سال آینده، شاهد تولید ۶۰ تا ۷۰ درصدی کاغذ مورد نیاز صنعت چاپ، نشر و مطبوعات در داخل کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها