شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
ادبیات امروزی بیشتر جنبه سرگرمی و آموزشی دارد

عباس قدیر محسنی نویسنده و منتقد ادبی کشوری گفت: در ادبیات امروزی پند و اندرز جایگاهی ندارد بلکه ادبیات بیشتر جنبه‌ی سرگرمی و آموزنده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، عباس قدیرمحسنی نویسنده و منتقد ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در چهاردهمین نشست مجازی آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبادان و خرمشهر گفت:  داستان باید فکر اولیه، طرح، پی‌رنگ، شخصیت، گره و اتفاق داشته باشد.

محسنی افزود: داستان گونه‌ای ادبی و بر پایه‌ی تخیل استوار است و یک اتفاق در داستان، مسیر زندگی شخصیت را عوض می‌کند.

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به تفاوت داستان‌های قدیمی و امروزی بیان کرد: در داستان‌های امروزی شخصیت‌ها خوب و بد مطلق نیستند و بیشتر به‌صورت خاکستری نمایان می‌شوند اما در داستان‌های قدیمی شخصیت‌ها یا در جبهه‌ خوب‌ها هستند و یا در جبهه بدها.

نویسنده «مهمانی دیوها» اضافه کرد: در ادبیات امروزی پند و اندرز جایگاهی ندارد بلکه ادبیات بیشتر جنبه‌ سرگرمی و آموزنده دارد.

قدیر محسنی با بیان اینکه در داستان طنز دو عنصر اصلی اغراق و تضاد وجود دارد، عنوان کرد:کسانی که در ابتدای راه نوشتن داستان هستند برای سوژه یابی باید بتوانند  از اتفاقات روزمره‌ اطراف خود بهره بگیرند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها