شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
این کتاب راهنمایی برای مقابله با حملات پانیک است

یاسر خواجوی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به درصد بالای افرادی که در جامعه با اختلالات اضطرابی دست به گریبان هستند، آشناسازی خانواده‌ها، معلمان و دانشگاهیان با اینگونه اختلالات و روش‌های درمان آنها بسیار راهگشا خواهد بود.

یاسر خواجوی مترجم کتاب «رهایی از حملات وحشت‌زدگی (پانیك: راهنمای عملی گام‌به‌گام برای بیماران)» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: در این کتاب، بیماران با چرخه حملات وحشت‌زدگی (پانیك) و روش‌های زیادی که می‌توانند برای شکستن آن و به دست آوردن کنترل زندگی خود انجام دهند، در هفت گام آشنا می‌شوند. افراد می‌آموزند که چگونه از جدیدترین و مؤثرترین تکنیک‌های عملی كه توسط متخصصان سراسر دنیا مورد پژوهش و استفاده قرار گرفته‌اند بهره ببرند.

خواجوی با اشاره به ویژگی‌های مهم این کتاب عنوان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های كتاب، كاربردی بودن و آموزش گام‌به‌گام به بیماران است. با توجه به تعداد زیاد بیمارانی كه با مشكل پانیك مواجه هستند، داشتن یك راهنمای عملی مرحله به مرحله كاملاً ضروری به نظر می‌رسد. كتاب‌های مشابه بیشتر جنبه نظری دارند و راهكارهای عملی را آموزش نمی‌دهند. سعی مترجم بر این بوده است که کتاب با نثر روان و ساده نزدیک به نوشتار مولف ترجمه شود.

او ادامه داد: این كتاب منبع بسیار خوبی برای روان درمانگران و متخصصان در این زمینه است اما به نحوی نوشته شده که بیماران و نزدیکان آنان نیز می‌توانند به سادگی از آن بهره مند شوند. در واقع کتاب دارای کمترین اصطلاحات تخصصی است که آنها هم به طور کامل در متن کتاب تبیین شده‌اند. کتاب در اختیار همکاران گروه روانشناسی نیز قرار گرفته است که نظر مثبتی در این ارتباط داشته‌اند. به خصوص رویکرد نویسنده به درمان پانیک در این کتاب را جدید می‌دانند.

به گفته خواجوی، به نظر می‌رسد با توجه به درصد بالای افرادی که در جامعه با اختلالات اضطرابی دست به گریبان هستند، آشناسازی خانواده‌ها، معلمان و دانشگاهیان با اینگونه اختلالات و روش‌های درمان آنها بسیار راهگشا خواهد بود.

او با بیان اینکه با توجه به اینکه در مکان‌های آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها گاها با افرادی مواجه می‌شویم که متاسفانه درجاتی از حملات وحشت زدگی را تجربه کرده‌اند و یا دچار این اختلال هستند، موارد مطرح شده در کتاب بسیار مفید خواهند بود یادآور شد: به ویژه اینکه بیشتر افراد از این اختلال اطلاعات بسیار کمی دارند و یا آن را عمدتا به مشکلات جسمی مانند بیماری‌های قلبی و ...مربوط می‌دانند، از این جهت کتاب حاضر در زمینه آگاهی بخشی بسیار موثر خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها