یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
ایران جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد

خانم یی ژانگ در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در چین گفت: ایران جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم یی ژانگ، از مسئولان بازاریابی خارجی هواپیمایی سادرن چین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم یی ژانگ با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی در حوزه گردشگری نیز فعال است، گفت: جذب مسافر گردشگر یکی از برنامه‌های این شرکت هواپیمایی است تا هم مسافران بیشتری را این شرکت جذب کند و هم حوزه گردشگری را در کشور مقصد تقویت و گسترش دهد.

وی افزود: بنا داریم که پس از کرونا، پرواز مستقیم به تهران را برنامه ریزی کنیم و برای جذب گردشگر برنامه‌های فرهنگی اجرا کنیم.

خانم یی ژانگ اظهار کرد: ایران کشوری دارای جاذبه‌ و ظرفیت‌های غنی در حوزه تاریخ، تمدن و میراث گردشگری است و امیدواریم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، بتوانیم برنامه‌های فرهنگی در جهت جذب گردشگر داشته باشیم.

برگزاری روز فرهنگی ایران در چین
وی پیشنهاد برگزاری روز فرهنگی ایران در چین را داد و گفت: فرهنگ غذای ایرانی تنوع و گستردگی بی‌نظیری دارد که می‌تواند فرصتی برای معرفی فرهنگ ایرانیان به چینی‌ها باشد.

خانم یی ژانگ اذعان کرد: با ارایه غذاهای ایرانی در تالار مبل پکن می‌توان آموزش تهیه و پخت آنها را برای رستوران‌های محل برگزار کنیم تا رستوران‌های نمایشگاه مبل در دوره دو ماهه تا عید نوروز، غذاهای ایرانی به مشتریان خود ارایه دهند و در عید نوروز، مراسم اختتامیه آن را برگزار کنیم.

تأکید کرد: یقین داریم این برنامه فرهنگی مورد توجه مخاطبان چینی خواهند بود، زیرا علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی در چین زیاد است و کشور ایران برای چینی‌ها شناخته شده است.

وفایی با استقبال از این پیشنهاد، بیان کرد: خوشبختانه رایزنی فرهنگی ایران در چین تجربه این کار را در برخی از نمایشگاه‌ها داشته است و آمادگی دارد تا روز فرهنگی ایران را با شایستگی انجام دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در چین به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران و اجرای گروه موسیقی سنتی ایرانی توسط برادران شماعی‌زاده در روز فرهنگی ایران اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها