یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
عوامل موثر در کاهش مصرف برق چاپخانه بررسی می‌شود

نشست زنده (بررسی عوامل موثر در کاهش مصرف برق چاپخانه) با هدف کنترل هزینه‌های چاپخانه‌داران دوشنبه 6 دی برگزار خواهد شد.

ابوالفضل ایمنی، مدیر کارگروه آموزش اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کنترل هزینه‌ها یکی از عوامل مهم و استراتژیک در اقتصاد یک واحد چاپی است و کارگروه آموزش اتحادیه در نظر دارد برای دوره آموزشی خود به عوامل موثر در کاهش مصرف برق چاپخانه‌ها بپردازد.
 
وی ادامه داد: در این برنامه آموزشی به شرح و بررسی استفاده بهینه از مهمترین عامل یعنی مصرفی یعنی برق در یک واحد چاپی پرداخته می‌شود، زیرا هر واحد چاپی می‌تواند با رعایت چند نکته کاربردی به کاهش مصرف برق و کاهش هزینه در این بخش دست پیدا کند.
 
ایمنی در این زمینه توضیح داد: یکی از مسائل عمده در صنعت چاپ با توجه به برقی بودن ماشین‌آلات تولید و افزایش تعرفه‌ها، بهای پرداختی قبض برق است که هزینه‌های زیادی را به چاپخانه‌دار تحمیل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در این مسیر کنترل هزینه‌ها یکی از عواملی مهم و استراتژیک در اقتصاد یک واحد چاپی است، افزود: برای کاهش هزینه‌های تولید به خصوص در صنعت چاپ معمولا راهکارهای تخصصی،  پیچیده و زمان‌بری پیشنهاد می‌شود.
 
ایمنی با طرح این موضوع که چاپخانه‌دار می‌تواند با استفاده از روش‌هایی ساده و در عین حال کاربردی در مدت زمانی کوتاه‌تری به نتایج مطلوب دست یابد، گفت: در این برنامه آموزشی، حسین عابد متخصص فنی ماشین‌های چاپ افست به موضوع انرژی و بررسی راهکارهای کاهش مصرف آن در چاپخانه‌ها می‌پردازد و نکته‌هایی را بیان می‌کند.
 
وی تاکید کرد: این برنامه آموزشی به زبان ساده و کاربردی می‌گوید که مدیر یک واحد چاپی چگونه می‌تواند مبلغ پرداختی قبض برق را بصورت قابل توجه کاهش دهد.
 
ایمنی با بیان اینکه کارگروه آموزش اتحادیه صادرکنندگان این موضوع را به درخواست چاپخانه‌داران، پیش‌بینی کرده است گفت: با توجه به اهمیت مصرف بهینه برق چندین برنامه آموزشی دیگر در این راستا تدارک دیده‌ایم و این سلسله برنامه‌های آموزشی تا پایان سال ‌جاری ادامه خواهد داشت.
 
نشست (بررسی عوامل موثر در کاهش مصرف برق چاپخانه) دوشنبه 6 دی ساعت 18 به صورت آنلاین از صفحه رسمی اینستاگرام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران پخش خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها