چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در اردبیل آغاز به کار کرد

همزمان با سالروز تأسیس شورای حل اختلاف، آیین افتتاح شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در سالن شهدای هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در جریان گشایش شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه اردبیل که در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به تحول ایجاد شده در نحوه ارائه اطلاعات و اخبار که این روزها بیشتر از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود، به تشریح نقش رسانه در این دوره پرداخت و اظهار کرد: لازم است استخدام الفاظ و واژه‌ها با دقت و وسواس خاصی صورت گیرد و به این منظور شایسته است گلستان و بوستان و مثنوی مولوی الگو باشند چرا که راز ماندگاری آنها دقت در چینش و چگونگی به‌کارگیری کلمات است.
 
سیدعبدالله طباطبایی تصریح کرد: در شرایط فعلی که دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی به حق و ناحق بر ما می‌تازد، نقش و تأثیر بسیار مهم قلم در ترویج مسائل فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.
 
وی ضمن اشاره به جریانات اخیر شکست آمریکا در سرقت نفت ایران از خلیج فارس افزود: امروز کشور  باید به سلاح قلم و تکنولوژی مجهز باشد چرا که اگر پهپادی ساقط می‌شود به برکت علم و قلم و مسائل فرهنگی است که اصحاب رسانه در ترویج آن نقش داشته‌اند.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل نیز با اشاره به عظمت و ارزش فرهنگ صلح و سازش در اسلام اذعان کرد: سال گذشته 17 مورد رضایت در پرونده‌های مربوط به قتل محقق شد که این رقم در سال جاری تا 5 مورد کسب رضایت انجام شده است.

حجت الاسلام سیدحسین علوی با بیان تأثیر فیلم و هنر بر عموم مردم گفت: تأثیری که سریال «مختارنامه» بر کودکان و بزرگسالان گذاشته به مراتب بیشتر از تأثیر طرق دیگر است.

وی از رسانه‌ها خواست در ارتقای فرهنگ صلح و سازش به تأسی از فرهنگ دینی یاریگر شوراهای حل اختلاف بوده و رواج این رسم ارزشمند بر جای مانده از دین و نیاکان را قوت بخشند.

بر اساس این گزارش، با حکم رئیس کل دادگستری استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، نادر پرستار، شهرام محمدی، رسول حاجی‌زاده و علی نورعلی‌پور به مدت سه سال به عنوان «صلح‌یار» حوزه فرهنگ و رسانه استان اردبیل منصوب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها