چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
محمد رضایی‌راد از «سفرنامه برزخ» می‌گوید

نمایش‌نامه «سفرنامه برزخ» نوشته محمد رضایی‌راد از سوی نشر بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ تازه‌ترین اثر نمایشی محمد رضایی‌راد به نام «سفرنامه برزخ»، به همت نشر بیدگل به کتاب‌فروشی‌ها رسید. رضایی‌راد این نمایش را به شیراز تقدیم کرده است چراکه بن‌مایه اصلی کار در این شهر نوشته شد.

در توضیحی از ناشر آمده که و بدین‌گونه نمایش گزارشی‌ است از سرحدات میان دوزخ و بهشت، نه در عالم مثال و تمثیل، بلکه در همین جغرافیای زمینی و سرزمینی، همچون قربانگاهی که در آن هر ایده و آرزو شمایلی عقیم و واژگون می‌یابد و پس سفرنامه برزخ سفری‌ست در برزخ این بهشت وارون و این دوزخ ناموزون.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«بهشت افسانه‌ست ولی تنگۀ ظلمات افسانه نبود، و من اونجا رو دیده‌م. خیلی شبیه شهرک‌ها و مجموعه‌هایی بود که طراحی کردید و ساختید. شما رفتید دنبال بهشت گمشده، اما به تنگه ظلمات رسیدید و چون نتونستید اونجا رو به شهرتون بدل کنید، پس شهرتون رو به تنگه ظلمات بدیل کردید. بله اونجا براتون بهشت وارونه بود و به همین خاطر هرگز جرئت برگشتن بهش رو نداشتید.»

محمد رضایی‌راد، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر متولد سال 1345 است که کتاب‌های «حفره»، «صدای آهسته»، «رقصی چنین»، «فعل»، «گزارش خواب»، «فرشته تاریخ»، «مبانی اندیشه سیاسی در خرد مزدایی» و «نشانه‌شناسی سانسور و سکوت سخن» از جمله آثار تالیفی او به شمار می‌آید.

کتاب «سفرنامه برزخ» نوشته محمد رضایی‌راد، در 88 صفحه، به قیمت 30 هزار تومان، در قطع رقعی، کاغذ بالکی و جلد شومیز، از سوی نشر بیدگل به کتاب‌فروشی‌ها آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها