یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
راهنمایی برای درمانگران اختلالات جنسی

به گفته مترجم، مخاطبان اصلی «اختلالات عملکرد جنسی مردان...»، افراد دچار مشکلات عصبی همراه با مشکلات جنسی هستند که توصیه می‌شود درمانگران این حوزه و نیز دانشجویان روان‌شناسی آن را مطالعه کنند.

هیوا محمدی، در گفت‌وگو با خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب «اختلالات عملکرد جنسی مردان در بیماری‌های عصبی: از فیزیولوژی آسیب تا توانبخشی» گفت: هدف از ترجمه کتاب این بود که همه کتاب‌های موجود در بازار بر مشکلات و ناکارآمدی‌‎های جنسی در انسان‌های نرمال و بدون مشکلات عصب‌شناختی تمرکز داشتند و تاکنون کتابی به این موضوع نپرداخته است که اگر مرد یا زنی دچار مشکلات عصبی یا آناتومیکی شود، چه مشکلات جنسی در انتظارش است و چگونه می‌تواند با آن کنار بیاید.
 

 
وی افزود: بنابراین روکو سالواتوره کالابرو نویسنده این کتاب به‌طور خاص درباره مردهایی که مبتلا به بیماری عصبی بودند، تمرکز کرده است؛ مثلا بیماران مبتلا به صرع، ام‌اس، سکته مغزی و غیره. از طرفی دیگر درمانگران رابطه جنسی در کلینیک‌ها در مواجه با این موارد دانش کافی را ندارند و ممکن است درمان‌های ناکارآمد را توصیه کنند.
 
به گفته این مترجم، مزایای اثر یادشده این است که علاوه بر معرفی تمایلات جنسی در این‌گونه افراد ابزارهای بالینی جهت ارزیابی را نیز در اختیار بالینگر قرار می‌دهد تا بتواند ارزیابی دقیقی از بیمار انجام دهد.
 
وی با اشاره به مخاطبان اصلی کتاب گفت: مخاطبان اصلی این کتاب در اصل افراد دچار مشکلات عصبی همراه با مشکلات جنسی هستند که توصیه می‌شود درمانگران جنسی و دانشجویان روان‌شناسی حتما این کتاب را مطالعه کنند تا جزئیات دقیق درمان‌های روانی و دارویی افراد دچار ناکارآمدی جنسی همراه با مشکل عصبی را در کلینیک به کار ببرند.
 
محمدی گفت: من به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه علمی کشور لازم دانستم که در زمینه مسائل جنسی و درمان ناکارآمدی برای زوجین و خانواده های ایرانی کتابی ترجمه کنم؛ چراکه با درمانگران زیادی در ارتباط هستم و خودم هم در کلینیک این مشکلات را میان زوجین احساس کردم . بسیار بودند کسانی که مراجعات زیادی به سیستم‌های پزشکی داشتند و متاسفانه مشکلاشان حل نشده بود؛ بنابراین انتشار چنین کتاب‌هایی باعث می‌شود بسیاری از درمانگران در سطح کشور بتوانند با مطالعه‌شان از درمان بیماران دچار مشکلات عصبی آگاه شوند و از آن‌ها در زمینه ناکارآمدی‌های جنسی مدد بگیرند.
 
به گفته وی، کاربرد این کتاب بیشتر در مراکز بالینی توسط مشاوران، درمانگران و بالینگران مراکز بالینی است که با آگاهی از محتوای این کتاب به‌ویژه نحوه درمان ناکارآمدی‌های جنسی بیماران مبتلا به مشکلات عصبی، بتوانند به این افراد کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها