سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
راه‌اندازی بخش عضوگیری و امانت‌دهی کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از راه‌اندازی بخش عضوگیری و امانت‌دهی کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد و گفت: سالن‌های مطالعه همچنین تعطیل است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد کرونا شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی هستند با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا به اعضا و مراجعان و مخاطبان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در این مناطق صرفا در قالب امانت‌دهی و عضوگیری انجام می‌شود، تصریح کرد: فعلا سالن‌های مطالعه تا اعلام وضعیت زرد تعطیل است.

نیک‌بخش گفت: سایر فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در جریان قرار دارد؛ در حالی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برخی از این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هر 99 کتابخانه زنجان خدمات امانت‌دهی و عضوگیری را انجام می‌دهند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تجمع افراد در (لابی و راهرو کتابخانه، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه) الزامی است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های امانت‌داده‌شده پس از بازگردانی یک هفته در قرنطینه می‌مانند، بیان کرد: این اقدام نیز در همه کتابخانه‌های عمومی و به لحاظ رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه تلاش مسؤولان کتابخانه‌های عمومی حفظ سرانه مطالعه در بین شهروندان است، تصریح کرد: خوشبختانه میزان سرانه مطالعه در استان زنجان نسبت به کشور وضعیت مناسبی دارد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی در زنجان در حال ساخت است، اضافه کرد: طبق چشم‌انداز باید برای هر 11 هزار زنجانی یک کتابخانه ساخته شود که در حال حاضر به این میزان نزدیک هستیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها