سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
55 گروه کتابخانه‌ای در مساجد فارس فعال است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس از حضور 55 گروه موفق کتابخانه‌ای در استان فارس خبر داد که افزون بر 3 تا 4 هزار کتاب با سالن‌های مطالعه از گروه مخاطب دانش‌آموز و دانشجو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی امروز سه شنبه 19 اسفند 1399 در نشستی خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: در استان فارس یک هزار و ۲۴۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال فعالیت هستند.
 
وی از فعالیت ۲۸۰ کتابخانه مخزن دار در مساجد خبر داد و گفت: کتابخانه‌های باز تقریباً ۶۸۰ باب در استان فارس وجود دارد.
 
امیدی با بیان اینکه در بستر این کانون‌ها فعالیت‌های مختلف و متنوعی صورت می‌گیرد اهم فعالیت‌ها را برشمرد و گفت: سامانه‌ای تحت عنوان بچه‌های مسجد داریم که تمامی فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در شهرها و روستاها بچه‌های مسجدی انجام می‌دهند در آن ثبت می‌شود.
 
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اعلام اینکه در این سامانه قریب ۱۰۰ هزار نوجوان و جوان مسجدی فعالیت می‌کنند، افزود: این فعالیت‌ها شامل برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، علمی و در بحث کتابخوانی و حوزه‌های پژوهشی است.
 
 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد فارس در ادامه گفت: کتابخانه ها و گسترش فرهنگ مطالعه و تشکیل کلاس‌های روش‌های صحیح و نوین مطالعه که اسامی مختلفی دارند، در برخی از مساجد در حال انجام است که مجموعاً ۵۵ گروه موفق کتابخانه ای در سطح مساجد استان وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: کتابخانه های خوب و بالای ۳ الی ۴ هزار کتاب و سالن‌های مطالعه خوب با مخاطبین دانش آموز و دانشجو مشغول به فعالیت هستند.
 
به گفته رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، ۵۰ عنوان کتاب تاکنون در کانون‌ها تولید شده که نوع کتاب‌ها درباره مفاخر شهرستان‌ها و برخی هم درباره شهدا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها