دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
رایزنی برای معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران و استانی شدن اتحادیه چاپ

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران از رایزنی با مدیرکل دفتر حقوقی و معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران همچنین استانی شدن این اتحادیه خبر داد.

احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات اخیر هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران برای پیگیری مسائل و مشکلات اهالی چاپ عنوان کرد: به‌تازگی دیداری با حامد سهرابی مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و بخش عمده دغدغه‌های خود را درباره مالیات و مساله صادرات کالاهای چاپی به خارج از کشور بیان کردیم.
 
وی در این زمینه توضیح داد: یکی از خواسته‌های ما این بود که بخش صنعتی چاپ پررنگ‌تر دیده شود و یکسری از اختیارات به اتحادیه چاپخانه‌داران تهران واگذار شود تا کارها با سرعت بهتر و بیشتری با حضور کارشناسان اتحادیه پیگیری شود.
 
ابوالحسنی ادامه داد: الان برای صادرات کالاهای چاپی به خارج از کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مجوز آن را صادر کند. ما صریحا اعلام کردیم که در مجموعه اتحادیه این آمادگی وجود دارد که صدور مجوزها به آن‌ها سپرده شود تا کارها سرعت بیشتری داشته باشد.
 
وی با اشاره به دیدار با در روز سه‌شنبه هفته جاری نیز گفت: قرار است در این روز با معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد دیدار داشته باشیم و درباره مساله مشکلات معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران صحبت کنیم؛ زیرا طبق بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم چاپخانه‌ها نیز در زمره فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند اما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از این معافیت استفاده کنند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه این موضوع را از معاونت‌ها و بخش‌‌های مختلف در حال پیگیری هستیم، تاکید کرد: مالیا‌ت‌های سنگینی این‌روزها با وجود کسادی بازار و کم شدن سفارش‌های چاپ کتاب برای چاپخانه‌داران بسته می‌شود و ما تلاش داریم تا بتوانیم این موضوع را با کمک کارشناسان این حوزه حل کنیم.
 
وی همچنین درباره استانی شدن اتحادیه چاپخانه‌داران تهران توضیح داد: چاپخانه‌های زیادی در استان تهران مشغول کار هستند که به علت پایین بودن تعداد اعضا نمی‌توانند اتحادیه مستقل داشته باشند و به ناچار در اتحادیه‌ای عضو شده‌اند که هیچ سنخیتی با کسب و کار آن‌ها ندارد. اگر زمینه‌ای فراهم شود که اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به شکل استانی فعالیت کند، می‌توانیم همه این چاپخانه‌ها را زیر پوشش خود داشته باشیم و این موضوع را نیز در گفت‌وگو با مدیران و مسئولان پیگیری می‌کنیم.
 
ابوالحسنی با اشاره به اقدامات اخیر خود به نشست روز گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین برای پیگیری تامین مواد اولیه فیلم‌های پلیمری جلسه‌ای با حضور حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتیم و مشکلات ناشی از صدور مواد اولیه فیلم‌های پلیمری را بیان کردیم.
 
وی افزود: در این دیدار که با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان حوزه‌های مختلف چاپ همراه بود به معضل نبود و کمبود مواد اولیه فیلم‌های پلیمری اشاره کردیم و هر یک از فعالان این بخش به طرح مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و قرار شد در این زمینه اقدامات لازم در وزارت صمت دنبال شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها