سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
استقبال دانشجویان دانشگاه پونا از دوره‌های آموزش زبان فارسی

خانه فرهنگ ایران در بمبئی کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی را برگزار می‌کند که با استقبال خوب دانشجویان دانشگاه پونا هند رو‌به‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با حضور در دپارتمان تاریخ دانشگاه پونا با دانشجویان دوره مقدماتی زبان و ادبیات فارسی در کتابخانه این دپارتمان دیدار کرد.

خانم Dr. Shraddha Kumbhojkar، رییس بخش تاریخ گفت: بخش تاریخ دانشگاه پونا در سال 1969 میلادی تاسیس شد و در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان در حال تحصیل هستند. این بخش با توجه به نیازهای دانشجویان تاریخ، دوره‌های کوتاه مدت زبان و ادبیات فارسی را تشکیل داده و خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

نیکل پانژ، استاد زبان فارسی اظهار کرد: بخش تاریخ دانشگاه پونا با هدف بسترسازی برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان و افزایش دانش تاریخی دانشجویان این رشته، دوره کوتاه‌مدت زبان و ادبیات فارسی را با رویکرد بررسی متون قدیمی راه‌اندازی کرده است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی در سخنانی، بیان کرد: وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با قدمتی بیش از 69 سال به عنوان اولین خانه فرهنگ ایران در جهان محسوب می‌شود و از زمان تأسیس تاکنون فعالیت‌های بی شماری را در زمینه گسترش روابط فرهنگی دو کشور انجام داده است.

آشوری افزود: بخش تاریخ دانشگاه پونا می‌تواند با اختصاص گوشه‌ای از کتابخانه خود به نام ایران در جهت جذب هرچه بیشتر دانشجویان به فراگیری زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ ایران و تاریخ هند نقشی مؤثری را انجام دهد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی ایران‌ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون فعالیت‌های شایسته‌ای برای جذب گردشگران خارجی انجام پذیرفته است و دانشجویان می‌توانند در قالب تورهای علمی و فرهنگی به ایران سفر کنند و علاوه بر بازدید از اماکن دیدنی، با دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز آشنا شوند.

در ادامه این دیدار، فارسی‌آموزان خود را به زبان فارسی معرفی و توضیحاتی مختصری درباره انگیزه خود برای فراگیری زبان فارسی ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها