سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۱۲ هزار نفر از نمایشگاه مجازی چاپ و بسته‌بندی تهران بازدید کردند

به گفته محسن نجفی، نمایشگاه مجازی چاپ‌و‌بسته‌بندی، با بازخوردهای قابل توجهی به‌همراه داشت؛ حدود ۶۰۰ نفر در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند و حدود ۱۲ هزار و ۲۸۴ بازدید در این نمایشگاه به ثبت رسید.

محسن نجفی، مجری نمایشگاه مجازی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ‌وبسته‌بندی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه چاپ و بازخوردهای آن گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران امسال ۱۳ تا ۱۶ دی ماه برگزار شد و تصمیم بر این شد که به صورت مجازی نیز نمایشگاه برگزار شود تا افرادی که امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: ‌با توجه به اینکه کمی دیر در این زمینه اطلاع‌رسانی کردیم اما با بازخورد خوبی از سوی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان روبه‌رو شدیم به‌طوری که حدود ۶۰۰ نفر برای این نمایشگاه ثبت‌نام کردند همچنین حدود ۱۲ هزار و ۲۸۴ بازدید در چهار روز برگزاری این رویداد از نمایشگاه مجازی انجام شد که آمار بسیار خوبی برای تجربه اول نمایشگاه چاپ به‌شمار می‌آید.
 
نجفی با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده پویایی صنعت چاپ و علاقه‌مندان این حوزه است، عنوان کرد: در نمایشگاه مجازی حدود ۱۹۰ غرفه به‌صورت مجازی تشکیل شده بود و غرفه‌داران غیر از حضوری که در نمایشگاه داشتند، به صورت غیرحضوری و مجازی نیز به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌کردند.
 
وی تاکید کرد: در این پلتفرم امکان تماس صوتی و تماس تصویری برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان وجود داشت تا بتوانند با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر داشته باشند، همچنین غرفه‌داران تیزرهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌های خود را در این پلتفرم به نمایش گذاشتند.
 
نجفی با اشاره به اقدام دیگری که در این نمایشگاه مجازی انجام می‌شد، گفت: اتفاق دیگر این بود که پوشش زنده خبری نمایشگاه در این سامانه پیش‌بینی شده بود و علاوه بر پوشش خبری مراسم افتتاحیه پوشش بخش‌های مختلف را نیز در ایام نمایشگاه داشتیم.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مجازی در یک‌سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا رواج گسترده‌ای پیدا کرده است، افزود: این پلتفرم توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و با بررسی نمایشگاه‌های خارجی بازخوردها را رصد کردیم و تلاش کردیم این سامانه را برای کشورمان بومی‌سازی کنیم و پلتفرم بر اساس امکانات داخل کشور بدون نصب هیچ نرم‌افزاری و از طریق وب امکان تماس صوتی و تصویری قابل اجرا است.
 
نجفی در این زمینه توضیح داد: علاوه بر امکاناتی که برای غرفه‌دار برای بارگذاری فایل‌ها در نظر گرفته بودیم، برای بازدیدکنندگان نیز شرایطی فراهم بود تا قابلیت جستجو داشته باشد، به صورت هدفمند در پنل کاربری خود کاتالوگ شرکت‌‌های مختلف را ذخیره کنند و با غرفه‌داران نیز قرار ملاقات هماهنگ کنند.
 
وی درباره ضرورت رواج نمایشگاه‌های مجازی و نقش آن‌ها در رونق نمایشگاه‌های فیزیکی گفت: با توجه به اینکه در انقلاب عصر اینترنت به‌سر می‌بریم، ما مجبوریم که نمایشگاه مجازی را بپذیریم. البته شیوع کرونا باعث تسریع این موضوع شد ولی لازمه کار است و جالب است بدانید حتی افرادی هم که بازدید حضوری داشتند از طریق پلتفرم نمایشگاه مجازی به سراغ سالن‌ها و غرفه‌ها می‌رفتند و اطلاعات مورد نیاز خود را در پنل کاربری خود ذخیره می‌کنند و با این قابلیت کارت ویزیت‌ها و کاتالوگ‌های کاغذی حذف شدند و این یکی از مزیت‌های نمایشگاه‌های مجازی به شمار می‌آید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها