پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
اعضای شورای شهر تهران درگذشت حجت‌الاسلام فیرحی را تسلیت گفتند

سخنگوی شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا، طی انتشار بیانه‌هایی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین فیرحی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب تهران( ایبنا)، پیام تسلیت علی اعطا، عضوی هیأت رئیسه و سخنگوی شورای شهر تهران در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین فیرحی به شرح زیر است:

«إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُوَمَابَدَّلُواتَبْدِيلاً

استاد بی بدیل اخلاق و سیاست بود و نماد بارز عقلانیت دینی. اعتقاد داشت جهان دارد کوچک می‌شود. آدم‌ها بدون اینکه احتیاج به قرابت زمانی داشته باشند؛ به لحاظ فکری و ذهنی با هم نوعی نزدیکی پیدا می‌کنند. اگر تخیل کنیم جهان در حال تبدیل شدن به یک روستای کوچک است.

‏داوود ⁧فیرحی⁩ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر برجسته حوزه اندیشه سیاسی با یادمانی پربهره از نظریه، پژوهش، تدریس و تالیف آن سوی مرز هستی شتافت و دوستدانش را در این روستای کوچک تنها گذاشت!

این مصیبت بزرگ را به خانواده، شاگردان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان گرانقدر ایشان شکیبایی و تندرستی آرزومندم.»

همچنین پیام تسلیت محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین فیرحی نیز بدین شرح است:

«إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ

بازگشت همه به سوى اوست
از شمار دوچشم يكتن كم 
از شمار خرد هزاران بيش 
حجة الاسلام والمسلمين استاد دکتر داود فیرحی هم به خیل قربانیان فاجعه ملی وجهانی همه‌گيرى كرونا پیوست و داغی بزرگ بر دل و جان اهالی دانش و پژوهش و ضایعه ای تلخ برای جریان نواندیشی دینی نهاده شد.

این استادعالی‌قدر درحوزه علوم سیاسی وپژوهشگر درحوزه فلسفه وفقه سیاسی براستی سرمایه ای گرانقدر بود که درمیانه راه آفرينش آثار نواندیشانه به خزان زندگی پیوست وجامعه علمی و اندیشه ای کشور را با خلأ بزرگی روبرو کرد.

با عرض تسليت درگذشت ايشان به همه سوگواران به ويژه خانواده ، شاگردان، دانشجويان و استادان حوزه علوم سياسى برای آن فقید جلیل القدر از خداوند بزرگ آرامش و آمرزش و برای خاندان گرامی و ديگر بازماندگان غمدیده اش در اين سوگ سترگ شكيبايي آرزومندم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها