یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
12 کتابخانه عمومی جنوب استان کرمان فرسوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در 7 شهرستان جنوبی استان 12 کتابخانه عمومی فرسوده داریم و سرانه فضای کتابخانه‌ای بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمان که با حضور محمدجواد فدائی، استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در 7 شهرستان جنوبی استان 12 کتابخانه داریم که فرسوده هستند، گفت: این شهرستان‌ها حدود یک میلیون نفر جمعیت را پوشش می‌دهند ولی سرانه فضای کتابخانه‌ای در این منطقه بسیار پایین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها در جنوب استان فعال هستند اما فضای آنها مناسب نیست، افزود: بیش از 14 هزار نفر عضو کتابخانه‌های جنوب استان کرمان هستند.

وی با بیان اینکه مردم جنوب استان کرمان استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه کتاب در جنوب کردند که بی‌نظیر بود، گفت: این مسئله نشان داد مردم به‌شدت دوستدار کتاب هستند.

اسحاقی با اشاره به اینکه تاسیس کتابخانه‌های کپری در بعضی مناطق می‌تواند موثر باشد، افزود: در زهکلوت یک کتابخانه کپری داریم که بالای هزار نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه در پردیس فرهنگی هنری جنوب استان که ساخته می‌شود یک طبقه به کتابخانه اختصاص داده می‌شود، گفت: توسعه کتابخانه‌های جنوب استان کرمان ضرورت زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: انتظار داریم خیّرینی که در مرکز استان وجود دارند، به سمت احداث کتابخانه عمومی در جنوب استان کرمان سوق داده شوند تا توسعه متوازن در این حوزه در استان ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه فدایی استاندار به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ماموریت داد تا پس از بررسی و ارزیابی، پیشنهاد شود چند کتابخانه کپری در جنوب کرمان احداث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها