یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
59 اثر به یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار ارسال شد

سرپرست حوزه هنری سمنان با بیان اینکه هدف از برگزاری یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار، تولید و چاپ آثار و معرفی هنرمندان استان به جامعه ادبی کشور است، از ارسال 59 اثر از 56 شاعر و نویسنده سمنانی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

مصطفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: پس از تجربه 7 دوره برگزاری جشنواره شاهوار به‌صورت استانی و 3 دوره به شکل منطقه‌ای، فراخوان یازدهمین دوره از این جشنواره در سال 98 منتشر شد.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان افزود: این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه بین هنرمندان برای گردآوری و چاپ مجموعه شعر و داستان با رویکردی جدید و متفاوت منتشر شد که با استقبال شایسته شاعران و نویسندگان استان همراه بود.

حسینی اظهار کرد: شاعران استان 28 مجموعه شعر و نویسندگان استان نیز 31 مجموعه داستان به یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار ارسال کردند که پس از داوری آثار توسط هیات داوران، آثار برگزیده پس از اعمال اصلاحات پیشنهادی به هنرمندان توسط حوزه هنری استان سمنان به چاپ خواهد رسید.

حسینی در خصوص زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و اعلام برگزیدگان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بود آیین اختتامیه جشنواره شاهوار در فروردین 1399 همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس برگزاری آیین اختتامیه به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان در خصوص داوران این دوره از جشنواره شاهوار گفت: ساسان ناطق، محمدرضا بایرامی و شهریار عباسی در بخش داستان و عبدالحمید ضیایی، حمیدرضا شکارسری و عبدالجبار کاکایی در بخش شعر از اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره شاهوار بودند.

وی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره نیز یادآور شد: طبق فراخوان جشنواره به نفر اول مبلغ 40 میلیون ریال، نفردوم مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم مبلغ 20 میلیون ریال اهدا خواهد‌ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها