چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
اهدای کتاب به کتابخانه خیّرساز در یک روستای دامغان با پویش «بارش اندیشه»

مدیر سازمان مردم‌نهاد خانه تسنیم دامغان از پویش «بارش اندیشه» جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه خیّرساز شادروان حاجیه خانم سمانه شاکری همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز تجلیل از مقام زن در تاریخ 25 بهمن در روستای جزن دامغان خبر داد.

حسین خلیل‌نژاد مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد خانه تسنیم دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه شادروان حاجیه خانم سمانه شاکری مادر شهید ابوالفضل طوسی اقدام ارزشمند و یادگار نیکی از زمان حیات خود به یادگار گذاشت، گفت: فرهنگسرای کاظمیه روستای جزن یادگار دوران حیات ایشان، تکمیل شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
 
وی افزود: ناشران و فرهیختگان زیادی برای اهدای کتاب به این کتابخانه اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم روز جمعه 25 بهمن‌ماه به‌صورت دسته جمعی در این فرهنگ سرا گرد هم می‌آییم و کتاب‌ها را به کتابخانه این روستا تقدیم می‌کنیم.
 
خلیل نژاد با اشاره به اینکه یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به‌خصوص قشر جوان جامعه است، تصریح کرد: حداقل کاری که برای این مرحومه می‌توان انجام داد، حضور و قدرشناسی از زحمات و راهی است که این بانوی فقیده در زمان حیات خود انتخاب کردند.
 
وی ضمن توضیح این مسئله که در سال‌های اخیر چهره فرهنگی روستاها بر خلاف گذشته تغییر پیدا کرده است و میزان کتابخوانی نیز به طبع آن افزایش داشته است، ادامه داد: پس از اهدای کتاب به کتابخانه بر سر مزار مرحومه خانم سمانه شاکری حضور می‌یابیم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید بر روح این مادر فرهنگ دوست درود می‌فرستیم.
 
خليل نژاد کتاب را به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال و تنها مونس انسان‌های اندیشمند دانست که حتی در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده است بلکه جلوه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است و تشریح کرد: تاکنون مشتاقان عرصه کتاب برای اهدای بیش از 500 جلد کتاب اعلام آمادگی نمودند هر چند پیش بینی ما بسیار بیشتر از این تعداد خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای توسعه‌یافته تلاش دارند تا با اجرای طرح‌های ساده هر روز بر تعداد کتابخوانان بیفزایند گفت: به جهت اهمیت موضوع کتابخوانی در شرایط فعلی جامعه نیاز است که خیرین ما بیشتر دغدغه فرهنگی داشته باشند و در این زمینه‌ها خیرات نمایند.
 
مدیر عامل سازمان مردم نهاد خانه تسنیم دامغان با توجه به اینکه اشخاصی که تمایل به اهدای کتاب دارند و شرایط حضور در موعد مقرر را ندارند، بیان کرد: خانه تسنیم پذیرای اهالی فرهنگ بوده و کتابهای اهدایی را دریافت می‌کند و جمعه 25 بهمن ماه به همراه سایر فرهیختگان دامغانی و خیران این عرصه به کتابخانه خیر ساز روستای جزن تقدیم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها