سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
بلخاری از «فصوص الحکم» ابن‌عربی می‌گوید

هفتمین دوره آموزشی فصوص الحکم ابن‌عربی در ساختمان شماره دو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هفتمین دوره آموزشی فصوص الحکم ابن‌عربی، در قالب برنامه علمی «مدرسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» با تدریس حسن بلخاری از 10 دی‌ماه جاری آغاز می‌شود.
 
این دوره آموزشی سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد. طی این دوره فص اسحاقی و یوسفی از کتاب «فصوص الحکم»، مهمترین اثر «محی الدین بن عربی» عارف پرآوازه جهان اسلام، شرح خواهد شد.
 
محی‌الدین بن عربی (۵۶۰ - ۶۳۸ق‌/۱۱۶۵-۱۲۴۰م‌)، معروف‌ به‌ شیخ‌ اکبر، از جمله عرفا و دانشمندان بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است. دو کتاب «فصوص الحکم» و « فتوحات مکیه» او بسیار شهرت دارد و در نزد اهل عرفان و حکمت، او را پدر عرفان نظری خوانده‌اند.
 
این عارف بزرگ جهان اسلام، از دوران کودکی و اوان نوجوانی در معرض نفحات الهی و عنایات ربانی واقع و از ذوق و وجد و کشف و حال برخوردار شد. ورود او به طریق تصوف به‌طور رسمی در ۲۱ سالگی در سال ۵۸۰ در شهر اشبیلیه رخ داد. او در زمانی کوتاه به مقامات قدسی نائل آمد و احوال و افکار خود را در آثارش به یادگار گذاشت.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55380416 – 021 تماس بگیرند. ساختمان شماره دو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان انقلاب اسلامی، بعد از خیابان ابوریحان، ساختمان فروردین، طبقه 4 واحد 11 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها