سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
ارسال ۴۰۹ اثر از ۲۱ استان به جشنواره ادبی شهر من در اصفهان

معاون اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره ‌ادبی کودک و نوجوان «شهر من» با حضور شرکت‌کنندگانی از 21 استان در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مرتضی رشیدی در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی که روز دوشنبه 9 دیماه برگزار شد، گفت: این جشنواره به‌دلیل اینکه در سطح ملی قرار بود برگزار شود، دغدغه خاص خود را داشت و طبیعی بود که کارگروه ویژه‌ای برای آن شکل بگیرد و پس از یک سال نتیجه جشنواره روز پنجشنبه 12 دیماه در اختتامیه آن اعلام می‌شود.

معاون اجتماعی شهرداری اصفهان تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را ۴۰۹ اثر از ۲۱ استان عنوان کرد که از این تعداد ۱۶۱ اثر در بخش شعر، ۲۷ اثر در بخش خردسال، ۷۹ اثر شعر کودک، ۵۵ اثر در بخش شعر نوجوان و ۲۴۸ در بخش داستان شرکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در بخش موضوعی اخلاق شهروندی و سلامت روان هم ۵۱ شعر و ۱۱۳ داستان، حمل و نقل عمومی و هوای پاک ۲۵ شعر و ۲۵ داستان، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی ۹ شعر و ۶ داستان، پسماند و بازیافت ۲۵ شعرو ۵۲ داستان و مصرف بهینه انرژی ۱۰ شعر و ۱۹ داستان به دبیرخانه ارسال شد.

معاون اجتماعی شهرداری اصفهان تعداد آثار دریافت‌شده به تفکیک استان‌ها را نیز به شرح زیر اعام‌کرد: آذربایجان شرقی دو اثر، البرز سه اثر، خوزستان ۱۵، قم ۱۸، گیلان ۱۰، یزد ۹، اردبیل ۱۱، ایلام یک اثر، خراسان شمالی دو اثر، کرمان ۱۴، لرستان ۹، اراک یک اثر، بوشهر یک اثر، زنجان ۱۰، کرمانشاه چهار اثر، مازندران ۲۸، اصفهان ۱۸۱، تهران ۵۳، فارس ۲۴ کردستان ۱ اثر و همدان ۱۲ اثر.

زشیدی همچنین از رونمایی فرهنگنامه بزرگ شهروندی همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: اطلاعات، قوانین و مقررات در حوزه شهروندی که فرهیختگان، هنرمندان رسانه‌ها و مردم نیاز است بدانند، در این فرهنگنامه گنجانده شده است. این فرهنگنامه بزرگ شهروندی مجموعه‌ای از اطلاعات و قوانین و مقرراتی است که  به‌صورت کاربردی در سایت شهرداری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. تمام قوانین و مقرارات در ۱۸۰۰ صفحه تدوین و با ۱۲ عنوان در ۱۰ جلد به صورت دیجیتال اماده شده است و بعد از رونمایی روی سایت شهرداری و ۱۲ سازمان، قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: تاکنون جشنواره‌ای ادبی با موضوع شهروندی برگزار نشده و این نخستین جشنواره‌ای است که مخاطب خود را کودک و نوجوان قرار داده است. این گروه فعال و پویا جامعه می‌توانند نقش مهمی در انتقال مفاهیم به خانواده‌ها و اجرای آن توسط مردم و خانواده‌ها در سطح اجتماع داشته باشند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی تصریح کرد: در این جشنواره موضوعات انتخاب شده مربوط به دغدغه محیط زیست است، و به موضوعاتی چون اخلاق شهروندی و سلامت روان، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش نشانی و حوادث ایمنی، حمل و نقل عمومی و هوای پاک و مصرف بهینه انرژی پرداخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها