شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
​خیابان‌های کامیاران این روزها صحنه «یک قاچ کتاب» است

نمایش خیابانی «یک قاچ کتاب» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، به مدت 6 روز در 6 نقطه کامیاران اجرای عمومی می‌شود.

«مظفر فتحی»، کارگردان گروه نمایشی دیالوگ کامیاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، اظهار کرد: گروه‌ هنرهای نمایشی «دیالوگ» از 9 مردادماه جاری و به مدت 6 روز، در حال اجرای نمایش خیابانی «یک قاچ کتاب» در 6 نقطه از شهرستان کامیاران هستند.

وی با اشاره به کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی و پایین آمدن سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها، گفت: در راستای عطف توجه به این آسیب، با همکاری بخش خصوصی، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار گروه نمایشی «دیالوگ» قرار گرفته و پویش «خوانش غذای روح» با نمایش «یک قاچ کتاب» تجلی یافت.

فتحی همچنین گفت: هنرمندان این نمایش جدال کتابفروشی و شامی فروشی را به نمایش می‌گذارند و این نکته را به مخاطب نشان می‌دهند که می‌توان با هزینه یک هندوانه یک کتاب خرید و غذای جسم را جایگزین غذای روح کرد.

وی با بیان اینکه سعی شده است این نمایش در محلات و خیابان‌های که کمتر شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی بوده‌اند، اجرا شود، ادامه داد: این نمایش روز چهارشنبه 9 مرداد در خیابان شهید مصطفی خمینی، روز پنجشنبه 10 مرداد در پارک شورا، جمعه 11 مرداد در انتهای خیابان توحید، شنبه 12 مرداد در چهارراه اصلی، بانک ملی، یکشنبه 13 مرداد در ناحیه منفصل شهری توبره‌ریز و دوشنبه 14 مرداد جاری در خیابان امام (مجتمع تجاری نور) اجرا شده و می‌شود.

کارگردان گروه نمایشی «دیالوگ» کامیاران عوامل اجرای این نمایش خیابانی را نام برد و گفت: محمد خزائی، کار نویسندگی این نمایش را بر عهده داشته است و مبین پرویزی، شاهین عدلی و بنده (مظفر فتحی) بازیگرانی هستیم که در آن به ایفای نقش می‌پردازیم.

فتحی خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی از گروه‌های نمایشی شد و یادآوری کرد: استان کردستان مهد هنر و فرهنگ است ولی متاسفانه عدم حمایت‌های مالی و معنوی از گروه‌های نمایشی موجب دلسرد شدن هنرمندان این حوزه می‌شود که لازم این مهم بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی با زبان هنر باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها