یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کتابخانه مرکزی مسجدسلیمان تخریب شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از تخریب بیشتر قسمت‌های تنها مرکز این کانون در مسجدسلیمان و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از تخریب کتابخانه مرکزی آن بر اثر زلزله 5.7 ریشتری 17 تیرماه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از تخریب بیشتر قسمت‌های تنها مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان مسجدسلیمان خبر داد و گفت: متاسفانه این مرکز به صورت ریشه‌ای آسیب دید و ترک‌های عمیقی در دیوار، سقف و کف مرکز بر اثر زلزله ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، افزود: با هماهنگی به عمل آمده با فرمانداری، مدیریت بحران و نهادهای فنی و نظارتی، موضوع در حال پیگیری است و پس از 4 روز تعطیلی، این مرکز که 1400 عضو دارد، از امروز 23 تیرماه با احتیاط فعالیتش را آغاز می‌کند.

کیانی ادامه داد: همه کارکنان ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تلاش می‌کنند فضایی امن را برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز فراهم کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
 

 
کیانی عنوان کرد: با توجه به اوقات فراغت فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسجدسلیمان پس از زلزله اخیر با بررسی‌های صورت گرفته به روال عادی برمی‌گردد و مربیان این مرکز می‌توانند همچون گذشته خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوان را انجام دهند.

یادآور می‌شود، مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسجد سلیمان از سال 1350 فعالیت خود را در این شهرستان به عنوان تنها مرکز فعال آغاز کرد. در خوزستان 54 مرکز ثابت، شش مرکز سیار و یک کتابخانه پستی وجود دارد.


کتابخانه مرکزی مسجدسلیمان هم تخریب شد 

در خبر دیگر مربوط به خسارت‌های زلزله 5.7 ریشتری دوشنبه هفته گذشته در مسجدسلیمان، رئیس کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اعلام کرد: زلزله 5.7 ریشتری موجب شد بخشی از ساختمان مرکزی کتابخانه شهرستان مسجدسلیمان فرو ریزد.

آناهیتا باقری گفت: این ساختمان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که با زلزله اخیر، شیشه‌های کتابخانه شکسته شد و ترک‌های عمیقی در بخش مخزن کتابخانه و بخش کودک ایجاد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به آسیب زیادی که به کتابخانه وارد شد، تا اطلاع ثانوی این کتابخانه عمومی تعطیل است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به آمار عضویت این کتابخانه بیان کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان مسجدسلیمان در منطقه نمره چهل واقع شده و با 2000 عضو، بیشترین تعداد عضور را در بین کتابخانه‌های مسجدسلیمان دارد.

باقری افزود: این کتابخانه با 40 هزار عنوان در حال حاضر به علت فرسوده بودن و خطر ریزش قسمت‌هایی از آن برای کارکنان و مراجعان ناامن و غیرقابل استفاده تشخیص داده شده و ضروری است مسئولین استانی و کشوری نسبت به بازسازی و تعمیر این نهاد فرهنگی هر چه سریع تر اقدام کنند.

در شهرستان مسجدسلیمان 10 باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

یادآوری می‌شود، حوالی ظهر روز 17 تیرماه زمین لرزه‌ای به شدت 5.7 ریشتر با مرکزیت مسجدسلیمان موجب لرزش شدید استان خوزستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها