سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
نمایشگاهی دائمی درباره زندگی آیت‌الله بروجردی در کتابخانه مسجد اعظم قم افتتاح شد

همزمان با شصتمین سالگرد رحلت آیت‌الله بروجردی، از کتاب «دیباج»، اثری درباره شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی ایشان رونمایی و نمایشگاه دائمی زندگی آیت‌الله بروجردی در کتابخانه مسجد اعظم قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، هم‌زمان با شصتمین سالگرد رحلت آیت‌الله بروجردی، نشست بررسی جایگاه اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی ایشان در بیت این مرجع تقلید و با حضور آیت‌الله سیدمحمد جواد علوی بروجردی و جمعی از علماء برگزار شد.
 
آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب به صورت تختصصی پیرامون آیت‌الله بروجردی تالیف و منتشر شده است، گفت: مراجعی همچون آیت‌الله صافی گلپایگانی به وجوه زندگانی آیت‌الله بروجردی وارد شده و به صورت ویژه در مورد آن کتاب نوشته و گوشه‌ای از احوالات ایشان را بیان کرده‌اند.
 
وی افزود: در همین زمینه مجموعه‌ای از مقاله‌ها و مصاحبه‌های منتشر شده در مطبوعات داخلی پیرامون آیت‌الله بروجردی جمع‌آوری شده است.
 
آیت‌الله علوی بروجردی با بیان این نکته که آیت‌الله بروجردی در سایر کشورهای اسلامی از جمله مصر شخصیتی شناخته شده‌ است، افزود: در دوران رحلت آیت‌الله بروجردی مقاله‌هایی در روزنامه‌ها و مجله‌های مصری در مورد حرکت ایشان در جهت تقرایب مذاهب نوشته شده که حائز اهمیت هستند.

 
تولیت مسجد اعظم یادآور شد: اگر بخواهیم تاریخ معاصر شیعه را مورد ارزیابی قرار دهیم، نمی‌توان از آیت‌الله بروجردی غفلت کنیم. روش آیت‌الله بروجردی مرحله بزرگی از مکتب شیعه و تاریخ معاصر ایران است.
 
بر اساس این گزارش، در حاشیه این مراسم کتاب زندگی‌نامه آیت الله بروجردی با عنوان «دیباج» رونمایی شد. این اثر حاصل چهار سال تلاش جمعی از پژوهشگران حوزه است که با اتکا به خاطرات بزرگان و اطرفیان آن مرحوم، به شکلی مستند به شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی آیت‌الله بروجردی پرداخته است.

همچنین همزمان با شصتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی، نمایشگاه دائمی زندگی آیت‌الله بروجردی در کتابخانه بزرگ مسجد اعظم افتتاح شد.
 
آیت الله مرتضی مقتدایی ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی به تشریح شخصیت علمی و اخلاقی ایشان پرداخت و گفت: آیت الله بروجردی برای عهده‌دار شدن مرجعیت قدمی برنداشت، بعدها شرایط طوری اقتضاء کرد که ایشان مرجعیت شیعه را عهده‌دار شدند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به ویژگی‌های اخلاقی این مرجع تقلید اشاره کرد و افزود: تواضع و صبر از خصوصیات آن عالم ربانی بود. ایشان مراقب حرف‌ها و رفتارهای خود بودند و طوری سخن می‌گفتند که به کسی توهین نشود.
 
وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های حضرت آیت الله بروجردی علاقه خاص به اهل بیت (ع) بود. ایشان برای نشان دادن این اردات در بیت شان مجلس روضه می‌گرفتند. همین علاقه خاص به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و مالیدن خاک پای یکی از عزاداران حسینی باعث شفای چشم‌شان شد، این مسائل و سایر موضوعات نشان دهنده توجه خاص ایشان به اهل بیت (ع) بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها