پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
نام‌نویسی 1170 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمدی در آزمون سراسری قرآن

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، 1170 نفر در این استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور گفت: این آزمون به صورت مکتوب و همزمان با سراسر کشور در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در کنار فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری یک معاونت با نام قرآن و عترت نیز در وزارت ارشاد و اداره‌های کل ارشاد استان‌ها برای مدیریت هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی ایجاد و راه اندازی شده است.

دهبانی‌پور عنوان کرد: ماه رمضان امسال جشن بزرگ رمضان با 12 ذیل برنامه از جمله محافل انس با قرآن، نمایشگاه علوم قرآنی، نمایشگاه آثار قرآنی و نشست‌های تفسیر و تدبر در قرآن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 300 نفر از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت 6 هزار جلد قرآن، 2 هزار جلد نهج البلاغه و سه هزار جلد مفاتیح الجنان بین مؤسسات قرآنی، مساجد، مدارس، خانه‌های نور و حسینیه‌های کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان توزیع شد.

دهبانی‌پور عنوان کرد: هم اینک 303 خانه قرآنی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 184 مورد شهری و 119 مورد نیز روستایی است. تعداد حافظان، قاریان و مؤسسه‌های قرآنی ثبت شده کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 69 نفر، 42 نفر و 35 مورد است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها