سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
​چهارمین کتاب شعر روزبه سوهانی منتشر شد

کتاب شعر «تناهی»، اثر روزبه سوهانی از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تناهی» چهارمین کتاب روزبه سوهانی و سومین همکاری‌ او با نشر مروارید است که این روزها راهی بازار نشر شده است.

مهمترین تفاوت این کتاب با سه مجموعه‌ پیشین روزبه سوهانی این است که تناهی «مجموعه‌شعر» نیست و ساختاری به هم پیوسته دارد؛ هر چند که با توجه به فرم‌های تثبیت‌ شده‌ چاپ شعر با عنوان «مجموعه شعر» چاپ شده است.

علاوه بر این سوهانی در «تناهی» به لحاظ فرمی در مقایسه با کتاب‌های قبلی‌ به تجربه‌های تازه‌ای دست زده‌ است، چه در سطح برخورد با مقوله‌ «کتاب شعر» و چه در سطح برخورد با مقوله‌ «شعر» و تلاش او این بوده که در هر دو سطح موضعی انتقادی داشته باشد و شاید به نوعی درونمایه‌ اصلی کتاب همین «اندیشه‌ی انتقادی» است.
 
 
این کتاب از سه بخش بهشت، برزخ و دوزخ تشکیل شده است. مهمترین تفاوت فرمی این سه بخش در استفاده از فونت و صفحه‌بندی قابل مشاهده ا‌ست؛ چراکه سه ساختار متفاوت دارد. بهشت فقط از یه شعر تشکیل شده؛ برزخ بلند‌ترین بخش کتاب است و در این بخش از کادربندی و فونت‌های متفاوت استفاده شده و در دوزخ که آخرین بخش کتاب است باز مخاطب با فرم نوشتاری متفاوتی روبه‌رو است. با این حال هر سه بخش به وسیله‌ یکسری کلیدواژه‌ها و نشانه‌ها به هم وصل می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«چه فرقی می‌کند
برای باد
پرچمی پاره
یا موهای پریشان یک زن
برای تو بود که فرق می‌کرد
نشسته بودی
با زخمی در سینه
و سایه‌های پریشان پرچمی را نوازش می‌کردی»
 
کتاب شعر «تناهی»، سروده روزبه سوهانی در ۸۳ صفحه و با قیمت ۱۱ هزار تومان از سوی نشر مروارید راهی بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها