سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
وضعیت ادبیات داستانی در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

نشست نقد و بررسی وضعیت ادبیات داستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در روز پنجم برگزاری هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، در روز پنجم برگزاری هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج، نشست نقد و بررسی وضعیت ادبیات داستانی در استان برگزار شد.

ماشاالله افسر، رئیس انجمن داستان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: ادبیات داستانی از تاثیرگذارترین هنرها در بین هنرهای چندگانه است.

وی افزود: داستان در بسیاری از مواقع حتی توانسته مسیر تاریخ را عوض کند و از جنگ‌ها، عشق‌ها، زندگی، رنج‌ها، دردهای بشری و ... داستان‌های بسیاری گفته است.

افسر اضافه کرد: استان ما به لحاظ جغرافیایی، خرده فرهنگ‌ها و به لحاظ شیوه خاص زندگی که در آن وجود دارد، می‌تواند در حقیقت منشاء و مبداء داستان‌های بزرگ باشد.

رئیس انجمن داستان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما اگر داستان‌های بزرگ دنیا که جایزه نوبل را گرفته‌اند، در نظر بگیریم، به طور مثال «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز، شاید همان محیطی که مارکز داستان و رمان خود را نوشته، خیلی شباهت بسیار زیادی به محیط و جغرافیای فرهنگ استان ما دارد.

وی در ادامه، یادآور شد: داستان‌نویسان بیش از همه مطالعه می‌کنند و همیشه دغدغه مردم را دارند.

افسر با اشاره به اینکه هنرمندان داستان‌نویسی دائم نیاز به مطالعه دارند، تاکید کرد: هنرمندان بخش داستان‌نویسی بیشترین ارتباط را با کتاب و کتابخوانی دارند.

رئیس انجمن داستان استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هنرمندان حوزه داستان نویسی بیشترین دغدغه را نسبت به هنر و مملکت خود نسبت به سایر هنرمندان دارند.

در ادامه این نشست، حمید صفایی در زمینه ادبیات داستانی و مروری تاریخی بر داستان در این استان مطالبی را بیان و برخی اعضا به خواندن داستان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها