سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
اهدا و توزیع کتاب در بین شهرداری‌های کشور

رضا صیادی، رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران از اهداء 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی با هدف ترویج دانش زیباسازی شهری به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خبر داد.

رضا صیادی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سمیه حسن‌نژاد وایانی: درباره اجرای طرح اهدا و توزیع کتاب در بین شهرداری‌های کشور بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلام و تحقق چشم‌انداز و تدابیر شهردار محترم تهران و تیم مدیریت شهری مبنی بر «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» سازمان زیباسازی شهرتهران با همکاری مرکز مطالعات راهبردی شهر و روستايی سازمان شهرداری‌‌ها و دهياری‌‌ها و با هدف ترویج دانش زیباسازی شهری به اجرای طرح اهداء 76 عنوان کتاب شامل 480 هزار و 34 نسخه از كتاب‌های منتشر شده به‌منظور توزیع در بین شهرداری‌های سراسر کشور اقدام کرد.

وی با اشاره به انتشار 29 هزار و 568 عنوان کتاب درباره دانش زیباسازی شهری افزود: این مجموعه کتاب‌ها، با هدف ترویج دانش زیباسازی بین شهروندان و همچنین کمک به ایجاد و توسعه مفاهیم تخصصی چارچوب زیباسازی شهری در حوزه‌های معماری و طراحی فضای شهری، مبلمان شهری، منظر شهری، نورپردازی شهری و تبلیغات محیطی تهیه و چاپ می‌شود. در حال حاضر، تعداد 53 عنوان کتاب چاپ شده است.

صیادی ادامه داد: در حوزه ضوابط و مقررات زیباسازی شهری نیز4071 عنوان کتاب از سوی انتشارات سازمان منتشر شده است. این مجموعه کتاب‌ها با هدف استاندارد‌سازی و ارتقاء کیفیت خدمات زیباسازی شهری و برای حرفه‌مندان، پیمان‌کاران و مناطق 22گانه شهر تهران در حوزه هنرهای شهری و مبلمان شهری منتشر شده است. 4‌هزار و 415 جلد کتاب نیز با محوریت آموزش شهروندی منتشر شده است.   

رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران گفت: با موضوع آموزش شهروندی نیز 4 هزار و 415 جلد و در حوزه آموزش عمومی زیباسازی شامل هنرهای شهری، معماری و منظر شهری،  مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و تبلیغات محیطی  نیز مجموعه 9 جلدی را منتشر کرده‌ایم. 2903 جلد کتاب در حوزه آموزش کودکان، 1701 جلد، در بخش معماری و منظر شهری و با موضوع قصه‌های شهر زیبا در 8 جلد در این نهاد منتشر شده است.   
   
صیادی ادامه داد: این آثار با هدف ایجاد تولید‌محتوا در حوزه دانش زیباسازی شهری، ترویج آن بین متخصصان تهیه و چاپ می‌شود. کفسازی در بناها و محوطه‌های تاريخی، معماری بصری ادراک محيط داخلی و خارجی، الگو‌نگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمايشگاهی، طراحی فضاهای عمومی، زيبا‌سازی ومنظر شهری 2 و ...

وی با اشاره به انتشار 4872 جلد در حوزه فرهنگ و هویت شهری بیان کرد: این کتاب‌ها با هدف شناسایی هویت و ارزش‌های شهر تهران و معرفی آن‌ها به شهروندان و همچنین کمک به توسعه گردشگری شهری تهران، تهیه و چاپ می‌شوند. درحال حاضر تعداد 28 عنوان کتاب، چاپ  شده است. تمامی کتاب‌های تهران‌پژوهی به زبان انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده‌اند.

3407 جلد مجموعه مقالات پژوهشی با هدف مستندسازی همایش‌ها و  نشست‌های تخصصی و ترویج تولیدات آن‌ها برای متخصصان تهیه و چاپ شده است.  مجموعه مقالات 3 جلدی همايش ملی منظر شهری، 6 جلدی برگ‌های پژوهش، بازنمايی فضاهای شهری در هنر و ادبيات و همايش ملی و معماری شهر پايدار در این قالب منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها