یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
لیگ دانش‌آموزی کتابخوانی آغاز شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: لیگ کتابخوانی دانش آموزی طرحی ابتکاری در این استان است که در راستای علاقمند کردن دانش آموزان به انجام مطالعه هدفمند برگزار می‌شود.

معصومه حسنی خونسار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، گفت: با این هدف که همه کتاب دوستان بتوانند از کتاب و فرصت عضویت در کتابخانه‌های استان بهره مند شوند روز 25 آذر با آغاز هفته پژوهش عضویت و استفاده از کتابخانه‌های استان رایگان شده است.

معصومه حسنی خونسار با بیان اینکه مدت زمان این حق عضویت یک ساله است، ادامه داد: برای عضویت در این روز فرد داوطلب، تنها داشتن یک کارت عضویت کافی است.

وی از وجود نزدیک به 60 هزار عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: اعضای فعال عضو ثابت کتابخانه‌ها هستند و علاوه بر امانت گرفتن کتاب، در دیگر برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتاب کتابخانه‌های عمومی جزو سهمیه مستمر است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی ارسال می‌شود و از سوی دیگر کتاب در طرح «انتخاب کتاب» توسط کتابداران مورد نظر انتخاب می‌شود.

حسنی خونسار از برگزاری لیگ کتابخوانی دانش آموزی با همکاری اتحادیه دانش آموزان و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این طرح از 22 آذر افتتاح شده که در گذشته با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: لیگ کتابخوانی دانش آموزی طرحی ابتکاری در استان است که در راستای علاقمند کردن دانش آموزان به انجام مطالعه هدفمند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حمایت خوب خیران در بحث اهدای کتاب، تصریح کرد: چندین زمین برای احداث کتابخانه از جمله کمک‌های خیران در زمینه ترویج کتاب و کتاب خوانی است که وضعیت در این مورد نیز رضایت بخش است.
 
حسنی خونسار از وجود 85 باب کتابخانه نهادی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: 19 باب کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که این تعداد کتابخانه، دارای یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها