یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
آیت‌الله علوی گرگانی:خودکفا نبودن ایران در تولید کاغذ و صنعت چاپ پذیرفتنی نیست

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی، در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گقت: خودکفا نبودن کشور ایران در تولید کاغذ و صنعت چاپ پذیرفتنی نیست و باید عقب‌ماندگی‌های کشور در این زمینه به نحو درستی مدیریت و برطرف شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی شنبه (17 آذرماه) در سفر یک روزه خود به قم، با حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ابوالفضل جوکارقهروردی به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن ناشران فرهنگی آموزشی کشور پرداخت و بیان کرد: تلاش این مرکز حرکت در مسیر عدالت آموزشی است و در این زمینه توانسته است بیش از پیش موثر واقع شود.
 
وی مهم‌ترین حیطه فعالیت ناشران آموزشی، چاپ کتاب‌های کمک‌درسی، عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام کمک شایانی به مبحث آموزش و یادگیری کرده و توانسته است در یادگیری بهتر مطالب آموزشی مؤثر واقع شود.
 
عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با اشاره به اینکه سالانه حدود 25 میلیون کتاب کمک‌درسی و آموزشی چاپ می‌شود، افزود: بسیاری از دانش‌آموزان کشور به‌ویژه در مناطق محروم و اهل خانواده‌های مستضعف با استفاده از مجموعه کتاب‌های کمک‌آموزشی موفق به راه‌یابی در مراکز علمی برتر کشور و کسب مراتب علمی بالا شده‌اند.
 
 جوکار قهروردی با تأکید بر اینکه بیش از 97 درصد از کاغذ مورد استفاده ناشران به‌صورت مستقیم از خارج وارد می‌شود، گفت: در شرایط فعلی ناشران کشور با کمبود کاغذ روبه‌رو هستند و حقیقت این است که در داخل کشور کاغذی تولید نمی‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌هایی برای خودکفایی برای توسعه و رونق صنعت کاغذ در کشور ارائه‌شده که امید است با استقبال مسئولان مربوطه همراه شود.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مسئله آموزش افزود:
بخش خصوصی این آمادگی دارد در بحث محتوای آموزشی و نوسازی به آموزش و پرورش کمک کند.

در ادامه این دیدار، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی، با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات صنعت چاپ و نشر و انتقاد از مستقل نبودن کشور ایران در این عرصه اظهار داشت: خودکفا نبودن کشور ایران در تولید کاغذ و صنعت چاپ پذیرفتنی نیست و باید عقب‌ماندگی‌های کشور در این زمینه به نحو درستی مدیریت و برطرف شود که این مسئله طرح و همت بلند می خواهد تا کشور بتواند در همه مسائل خودکفا باشد.

مرجع تقلید شیعیان اتحاد و یکپارچگی ایران در بین کشورهای منطقه را بی‌نظیر خواند، و بیان کرد: مردم ایران با همبستگی و همدلی با ولایت‌فقیه از هر اقلیت و منشی در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند، که این نشان از وحدت اجتماعی است.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: عدم همت و اراده کافی در کشور باعث به وجود آمدن برخی مسائل و مشکلات مثل تولید کاغذ شده است که در این رابطه باید دولت همراهی کند تا شعار «ما می‌توانیم» در همه امور به سرانجام برسد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اختلافات طبقاتی موجود در کشور، گفت: عدم وجود تشکیلات همه‌گیر و همگانی در کشور، مانند مدارس غیرانتفاعی، باعث گسترش اختلافات طبقاتی در بین مردم می‌شود. 

معظم‌له با بیان اینکه مستضعفین بااستعداد، نمی‌توانند در این مراکز پولی شرکت کنند، تصریح کرد: این مدارس پولی باعث از بین رفتن عدالت اجتماعی و ایجاد اختلافات طبقاتی می‌شود، لذا امورات کشور باید به نحوی مدیریت شود که همه بتوانند از آموزش یکسان برخوردار شوند و همچنین تمام مردم به‌ویژه مستضعفان و فقرا بتوانند در امور مملکت و حکومت‌داری منشأ اثر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها