پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
رشد ۲۵ درصدی توزیع بن خرید کتاب در نمایشگاه کتاب فارس

دبیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از اختصاص ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن در این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از شیراز، هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از تاریخ ۳ تا ۹ آذرماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس، واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار می‌شود.

مهدی امیدبخش پیش از ظهر چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایبنا؛ با بیان اینکه در مدت ۶ روز برگزاری نمایشگاه برنامه‌های مختلف جنبی از قبیل نشست‌های تخصصی و رونمایی کتاب با حضور چهره‌های فرهنگی و مطرح کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، سوم تا نهم آذرماه به مدت هفت روز با حضور فعال و دائمی خبرگزاری‌ها و مطبوعات برپا می‌شود که  ۳۳۰ ناشر با  ۵۸۰ غرفه و با میزان ۱ میلیارد  ۵۰۰ ملیون تومان بن برای خرید کتاب آغاز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا می‌شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فارس با بیان اینکه کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه جایی ندارند از تخفیف ۲۰ درصدی بن در زمان خرید در این نمایشگاه خبر داد و افزود:  پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان فارس نیز همزمان در نمایشگاه کتاب دایر خواهد بود.

امیدبخش افزود: عدم توزیع کتاب‌های قاچاق برای همه ناشران و کتاب‌دوستان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس اهمیتی ویژه دارد؛ از همین رو سازوکاری را تدارک دیده‌ایم که بتوان بر بحث کیفی نمایشگاه نظارت کرد و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد. امیدبخش یادآوری کرد: ساعت برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب سال جاری همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب است و برنامه‌های فرهنگی ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه تا به امروز ٧٠٠ ناشر ثبت نام کرده‌اند، افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی‌های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها باعنوان کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی فعالیت می‌کند و نام برنامه‌های جانبی از آن حذف شده است چراکه فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه جنبی نیست بلکه در متن نمایشگاه است.

وی افرود: برنامه‌های امسال برای اولین بار هم در نوبت صبح و هم در نوبت بعد از ظهر با قوت برگزار می‌شود و برای رونمایی از کتاب‌ها سالن برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است.

امیدبخش همچنین عنوان کرد: هر روز برگزاری نمایشگاه با نام شهرهایی نام‌گذاری می‌شود که از پیش اعلام آمادگی می‌کنند و بخشی از برنامه‌های فرهنگی حول محور آن شهرها، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز معرفی آثار و نویسندگان آن‌ها برگزار خواهد شد؛‌ همچنین هر شب نیز با نام یکی از فعالان فرهنگی نام‌گذاری خواهد شد. در مراسم آغازین نیز از یکی از فعالان فرهنگی در حوزه فارس‌شناسی و شیراز شناسی تقدیر خواهد شد.

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس یادآوری کرد که علاقه‌مندان به یار مهربان از ساعت اولیه باز شدن درهای نمایشگاه دائمی شیراز در شهرک گلستان در روز سوم آذرماه می‌توانند به این محل مراجعه کنند و محدودیتی پیش از افتتاح رسمی نمایشگاه برای مراجعان در نظر گرفته نشده و غرفه‌داران می توانند به ارائه خدمات بپردازند.

سال گذشته در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بن توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها