دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
با صحافانی که کتاب‌های بدون مجوز را صحافی می‌کنند برخورد می‌شود

رئیس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به رایزنی با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، گفت: به دنبال اجرای طرح نظارت و جمع‌آوری قاچاق و تکثیر غیرمجاز کتاب، به همکاران خود اعلام کردیم ازارائه خدمات صحافی کتاب‌های فاقد مجوز لازم و خارج از مقررات جاری خودداری کنند.

جلیل غفاری‌رهبر؛ رئیس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: به دنبال گسترش و توسعه چاپ و انتشار کتاب‌های غیرقانونی و قاچاق در کشور، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در تعامل با اتحادیه صحافان برای پیگیری این موضوع همکاری خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: در این زمینه به دنبال  اجرای طرح نظارت و جمع‌آوری قاچاق و تکثیر غیرمجاز کتاب به همکاران خود در کارگاه‌های صحافی طی اطلاعیه‌ای خبر دادیم که همکاران قبل از صحافی هر کتاب حتما مجوزهای لازم را مشاهده و رویت کنند.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه عدم توجه به این موضوع با برخورد قانونی همراه خواهد بود، گفت: صحافی کتاب بدون مجوز نباید انجام شود، زیرا در بررسی این موضوع با اداره اماکن و نیروی انتظامی هماهنگی شده است که با قاچاق کتاب در بخش‌های مختلف برخورد شود و صحافی نیز یکی از این بخش‌ها است.
 
وی تاکید کرد: مدیران صحافی‌ها، مسئولیت کار را به عهده دارند و اگر تخلفی رخ بدهد، آن‌ها به مراجع قضایی و نیروی انتظامی پاسخگو خواهند بود و پایبندی به قوانین از اصول اولیه کار حرفه‌ای برای صنف ما است.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه اعضای اتحادیه باید از این مسئله مستثنا بشوند، یادآور شد: ما از همکاران خواسته‌ایم از ارائه خدمات صحافی کتاب‌های فاقد مجوز لازم و خارج از مقررات جاری خودداری کنند،  چون در صورتی که مشخص بشود صحافی کتاب قاچاق توسط کارگاهی انجام شده است، کارگاه تعطیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها