شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
ستاد برنامه‌ریزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار ‌کتاب در استان یزد تشکیل شد

نخستین نشست ستاد هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از یزد، نخستین نشست ستاد هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان یزد با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان یزد در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

ستاد برنامه‌ریزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار ‌کتاب در استان یزد
سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت: ما در اولین قدم خود در این طرح سعی کرده‌ایم به صورت برنامه‌ریزی شده عمل کنیم و در این زمینه نیز ستاد تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: ما معتقدیم در ادوار قبل از تمامی ظرفیت‌های استان برای این جشنواره، خصوصا ظرفیت‌هایی که در تمامی شهرستان‌ها است، به خوبی استفاده نکردیم و با این رویکرد، امسال سعی داریم با تشکیل ستاد شهرستانی به‌گونه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بخش تشکیلاتی ما به خوبی کمک کار ما برای بسیج ظرفیت‌های استانی است.

حوتی نژاد تصریح کرد: اهداف برگزاری جشنواره، گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده در راستای فعالیت‌های کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها در این راستا است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در سال 93 روستای ابراهیم‌آباد جزو 10 روستا، در سال 94 روستای شمسی اشکذر و در سال 95 روستاهای ابراهیم آباد، شمسی، رئیس‌آباد ابرکوه جز ده روستای برتر و در سال 96 نیز روستای شرف‌آباد اشکذر در مرحله نهایی حضور پیدا کرد.

وی گفت: امسال نیز سعی داریم با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌ها گامی مهم و موثر در جهت کتاب وکتابخوانی برداریم و به نوعی به منظور همگانی شدن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی جو روانی ایجاد کنیم.

فعالیت بیش از 305 کتابخانه در کانون‌های مساجد استان یزد
حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوره جدید، دغدغه کتاب را به عنوان عالی‌ترین دغدغه خود قرار داده‌اند.

وی افزود: در این راستا طرح «کاروان دانایی» را با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز کرده‌ایم و در روستاها نیز سعی داریم این مورد را پیگیری کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد خاطرنشان کرد: ما در سطح استان 305 کتابخانه مخزن‌دار داریم که از این تعداد 116 مورد دارای مجوز هستند.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد به عنوان دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان یزد انتخاب شده است و امیدواریم بتوانیم در این جشنواره به خوبی فعالیت داشته باشیم.

یزدی‌ها با کتاب و کتابخوانی پیوند ناگسستنی دارند
مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در ادامه این نشست گفت: کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان مجموعه‌ای از برنامه‌ها که به منظور بخشیدن هویت فرهنگی به روستاها و عشایر در استان است، مورد توجه قرار دارد و برنامه‌های مختلفی در این زمینه درنظر گرفته شده.

وی افزود: تجلیل از مروجان کتاب، دوشنبه‌های کتاب‌خوان در مهدهای کودک، روستاها و عشایر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب از جمله فعالیت‌های ما است که می‌توان با هم‌گرایی به خوبی در این زمینه گام برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: یزدی‌ها پیوند ناگسستنی با کتاب دارند و کتاب با هویت یزدی در هم آمیخته است و کتاب پاسخی به نیاز موجود در جامعه بوده است.

جوادیان زاده تصریح کرد: این طرح به عنوان تورنومنتی تشویقی است تا آگاهی را بیشتر عمق دهیم و در این راستا نیز عدالت فرهنگی هدف دیگر ما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها