دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر قانونی است

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در یادداشتی نوشت: مصوبه هیات مدیره اتحادیه برای ایجاد شورای تشکل‌های نشر کاملاً قانونی بوده و عدم حضور بعضی از اعضا و عنوان دستور جلسه نمی‌تواند مانع از لازم‌الاجرا بودن آن باشد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدرضا توکل صدیقی؛ نائب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال یادداشتی به ایبنا درباره مصوبه این اتحادیه برای تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر توضیحاتی ارایه کرده است.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
سوای از موضوع شورای تشکل‌ها و مصوبه هیئت مدیره اتحادیه لازم است چند اصل حقوقی را یادآور شوم:

الف: بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای اداره اتحادیه‌ها، هیئت مدیره است که مصوبات آن با رأی اکثریت لازم الاجرا خواهد بود. ‌ ماده ۲۲  قانون نظام صنفی اشعار می‌دارد اتحاديه‌ها توسط هيأت مديره منتخب اعضاي اتحاديه اداره مي‌شوند.
 
ب: دستور جلسات هیات مدیره اگرچه از قبل اعلام می‌گردد ولیکن هر موضوعی می‌تواند با رأی اکثریت اعضای هیات مدیره در دستور جلسه قرار گیرد یا حذف گردد.
 
ج: با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره، جلسه رسمی و قانونی خواهد بود. مصوبات هیات‌مدیره در زمان عدم حضور بعضی از اعضا، درصورتی قانونی است که رأی مثبت اکثریت کل اعضای هیئت مدیره را داشته باشد. به عبارتی جلسات هیات مدیره اتحادیه که هفت نفر عضو دارد، با حضور چهار نفر رسمی بوده و مصوباتی که هر چهار نفر رأی مثبت دهند، قانونی بوده و لازم الاجراست.
 
د: بدیهی است مصوبات هیئت مدیره‌ها نمی‌تواند خلاف قانون باشد اما هرکسی با هر‌بهانه‌ای نمی‌تواند مصوبات هیات مدیره را خلاف قانون دانسته و آن را اجرا نکند.

با این مقدمه عرض می‌کنم که مصوبه هیات مدیره اتحادیه برای ایجاد شورای تشکل‌های نشر کاملاً قانونی بوده و عدم حضور بعضی از اعضا و عنوان دستور جلسه نمی‌تواند مانع از لازم‌الاجرا بودن آن باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها