دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
تثبیت قیمت کاغذ با دلار 4200 تومانی

محمد سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تثبیت قیمت کاغذ مصرفی مطبوعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمد سلطانی‌فر، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: دولت در سی و سه بندی که اعلام کرد تخصیص کاغذ با ارز مبادله‌ای است. همچنین به تمام شرکت‌های فروشنده کاغذ اعلام کرده که قیمت کاغذشان را حتی با ارز 4200 تومان که وارد کردند و ارائه می‌کنند باید زیر فاکتورهایشان یک جمله‌‌ای را بنویسند که چنانچه  دولت مابه‌التفاوت این ارز 4200 تا قیمت ارز مبادله‌ای که 3هزار و 500 تومان است را اختصاص داد.


وی افزود: باید این شرکت‌ها و فروشندگان کاغذ تمامی این مبالغ را با احتساب عدد و رقم به خریداران کاغذ برگردانند. با هماهنگی‌ای که با سندیکای کاغذفروشان انجام دادیم کاغذ فروشان عمده این تفاهم‌نامه را در دو روز گذشته امضا کردند و مورد موافقت آنان قرار گرفت. خوشبختانه توانستیم فعلا به تثبیت قیمت کاغذ برسیم و آن تب و تاب قیمت کاغذ فروکش کند.

سلطانی‌فر گفت: خوشبختانه کاغذ با قیمت 4200 تومان تثبیت شده و کمبودی برای کاغذ نداریم. دو اتفاق هم غیر از این شکل گرفته است؛ یکی همان ارز مبادله‌ای و مابه‌التفاوت آن است که نزدیک به 500 تومن از 4200 تومن کم می‌کند.

وی ادامه داد: اتفاق دوم این است که تخصیص ارز دولتی در حد 200 تومان کاهش یافته است که این هم به کاهش قیمت کاغذ کمک می‌کند. یعنی کاغذفروشان کاغذ را 4200 تومان می‌خرند و 500 تومان آن را با توجه به ارز مبادله‌ای به آن‌ها برمی‌گردانیم و 200 تومان هم بابت تخصیص ارز کم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها