یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
مخاطب کتاب‌های اسنادی به تناسب موضوع متفاوت است

حوریه سعیدی، معاون پژوهشکده مرکز اسناد گفت: مخاطب کتاب‌های اسنادی به تناسب موضوع متفاوت است و نمایشگاه کتاب باعث می‌شود تا اهل تحقیق در تمامی حوزه‌ها با اسناد آشنا شوند و بر اساس اسناد کار کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حوریه سعیدی درباره تاثیر نمایشگاه کتاب در آشنایی مردم با اسناد تاریخی گفت: وقتی نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، یعنی در این نمایشگاه کتاب‌های تاریخی هم ارائه می‌شود و همین‌طور کتاب‌هایی که مجموعه‌ای از اسناد را جمع‌آوری کرده‌اند.

معاون پژوهشکده مرکز اسناد ادامه داد: همین امر باعث می‌شود تا اهل تحقیق در تمامی حوزه‌ها با اسناد آشنا شوند و بر اساس اسناد کار کنند. به عنوان مثال، اگر کسی در حال تحقیق روی وضعیت معیشتی مردم است، می‌تواند با توجه به اسنادی که از وضعیت اقتصادی و معیشتی و دخل و خرج مردم موجود هست، کار کند و یک پژوهش منسجم از وضعیت اقتصادی ایران ارائه دهد. بدون اسناد، تمام این مباحث، بافته‌های ذهن است که شاید چندان هم مستند نباشد.
 
سعیدی با اشاره به حضور مرکز اسناد کتابخانه ملی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در غرفه مرکز اسناد که در شبستان برپا شده است، مجموعه کتاب‌های مربوط به اسناد، روزنامه‌های قدیمی، کتاب‌های قدیمی و کتاب‌های مربوط به کتابداری و آرشیو داری که متعلق به انتشارات این مرکز هست، ارائه می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مخاطب کتاب‌های اسنادی به تناسب موضوع متفاوت است. وقتی در قالب تاریخ می‌آید، مخاطب عام پیدا می‌کند و هنگامی که کتاب‌ها در حوزه اسنادی و آرشیوداری هستند، مخاطب خاص می‌شود. دانشجوهای کتابداری و اساتید مخاطب این حوزه را شامل می‌شوند که مخاطبش محدودتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها