دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
معرفی کتاب‌خوان انتشارات دانشگاه تهران در نمایشگاه سی‌ویکم

مسئول برپایی غرفه انتشارات دانشگاه تهران درباره نحوه حضور انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: قصد داریم در نمایشگاه سی‌ویکم از اپلیکیشن کتاب‌خوان دانشگاه تهران که چندی پیش مراسم رونمایی آن انجام شد را در نمایشگاه امسال به مخاطبان معرفی و عرضه کنیم.

منصورنظام‌آبادی، مسئول برپایی غرفه انتشارات دانشگاه تهران در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از عرضه 120 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه از سوی این انتشارات در نمایشگاه سی‌ویکم خبر داد و گفت: از میان  120 عنوان کتابی که در نمایشگاه سی‌ویکم عرضه خواهد شد، 30 عنوان چاپ اولی‌هایی هستند که در سال جاری منتشر شده است.
 
وی درباره کتاب‌های شاخصی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند گفت: کتاب‌هایی که چاپ سال گذشته هستند و فروش خوبی هم داشتند در نمایشگاه عرضه می‌شوند؛ «حکومت الکترونیک» نوشته علی پیران‌نژاد که 700 نسخه از این کتاب در یک هفته به فروش رسیده بود در غرفه انتشارات دانشگاه تهران جای خواهد گرفت. همچنین کتاب‌های «خرد خفته؛ فلسفه و حکمت سیاسی اسلامی و گذار به سیاست عملی» از علیرضا علیخانی، «کد گذاری تصحیح و خطا الگوریتم ها و روش های ریاضی» تالیف تاد کی‌مون با ترجمه مهدی تیموری و «کاربرد رنگ در طراحی و معماری» که جزو کتاب‌های شاخص در حوزه هنر است در نمایشگاه سی‌ویکم عرضه خواهد شد.
 
نظام‌آبادی درباره فعالیت‌های فرهنگی که انتشارات دانشگاه تهران در نمایشگاه سی‌ویکم خواهد داشت گفت: پیش‌بینی می‌شود از کتاب «فرهنگ بسپارها و پلیمر‌ها» نوشته ناصر شریفی سنجانی که در دو جلد منتشر شده است رونمایی شود.
 
نظام‌آبادی افزود: قصد داریم در نمایشگاه سی‌ویکم از اپلیکیشن کتاب‌خوان دانشگاه تهران که چندی پیش مراسم رونمایی آن انجام شد را در نمایشگاه امسال به مخاطبان معرفی و عرضه کنیم. همچنین از افراد شاخص محمود گلابچی، استاد دانشکده معماری و بنیان‌گذار تخصص سازه در معماری، سید کاظم علوی‌پناه استاد برجسته در حوزه سنجش از دور همچنین الهام امین‌زاده، دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی دعوت به عمل آمده است و این افراد با حضور در غرفه انتشارات دانشگاه تهران با مخاطبان دیدار خواهند کرد.
 
وی درباره برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلا گفت: قطعا برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا بهتر از شهر آفتاب است. با توجه به اینکه مخاطبان انتشارات دانشگاه تهران اغلب دانشجویان و دانشگاهیان هستند در دوسالی که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شده بود میزان مراجعه این قسم از مخاطبان به نمایشگاه کاهش یافته بود.
 
وی افزود: میزان دسترسی به نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب سخت‌تر از مصلابود. در دو سال گذشته اغلب دانشجویان کتاب‌های خود را از انقلاب تهیه می‌کردند و تمایل چندانی به حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نداشتند. پیش‌بینی می‌شود امسال مخاطبان بیشتری در نمایشگاه سی‌ویکم حضور پیدا کنند.
 
نظام‌آبادی درباره نحوه جانمایی‌ها گفت: در کل میزان متراژ اختصاص‌یافته به انتشارات دانشگاه تهران متراژ کافی نیست و هر سال مجبوریم از میزان کتاب‌ها در عرضه به نمایشگاه بکاهیم. با توجه به کم بودن میزان متراژ غرفه انتشارات دانشگاه تهران فضا برای فعالیت غرفه‌داران هم کم می‌شود و با کسری موجودی مواجه می‌شویم که این مسئله برای فعالان در غرفه ایجاد مشکل می‌کند.
 
وی درباره جانمایی‌ها و مکان غرفه انتشارات دانشگاه تهران گفت: امسال مانند سال گذشته یک غرفه به متراژ 96 متر در قسمت دانشگاهی نمایشگاه و یک غرفه دیگر در قسمت سالن‌های عمومی به متراژ 26 متر که در راهرو 26 غرفه 25 قرار دارد، جانمایی شده‌ایم. لازم به ذکر است که کتاب‌هایی که در سالن عمومی نمایشگاه کتاب عرضه‌خواهند شد اغلب در حوزه علوم انسانی منتشر شده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها