جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
عیدانه مبعث برای جاماندگان از  عیدانه کتاب اجرا می‌شود

مدیر کتابفروشی دنیای کتاب قم با اشاره به استقبال کم نظیر مردم این شهر از عیدانه کتاب به کسب مقام سوم این کتابفروشی تازه تاسیس در جریان اجرای طرح تخفیف فصلی اشاره کرد.

حسین قوامیان؛ مدیر کتابفروشی دنیای کتاب قم در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره نخستین حضور این کتابفروشی در طرح تخفیف موسسه خانه کتاب بیان کرد: کتابفروشی «دنیای کتاب» در سومین دوره عیدانه کتاب که نخستین تجربه حضور در طرح‌های تخفیف به حساب می‌آید موفق به کسب رتبه سوم به‌عنوان کتابفروشی فعال از بین 794 کتابفروشی شد.
 
این فعال حوزه نشر ادامه داد: برای تکرار حضور پرشور مردم در کتابفروشی‌ها پیشنهاد می‌کنم موسسه خانه کتاب یک روز در هفته را با تخصیص یارانه به حمایت کتابفروشی‌ها و در واقع کتابخوانی اختصاص دهد.
 
قوامیان با بیان این مطلب که استقبال مردم قم از طرح عیدانه و همچنین کتابفروشی دنیای کتاب باور کردنی نبود افزود: علاوه بر یک روز تخفیف در هفته به نظر می‌رسد که  دعوت از نویسندگان و مترجمان و اهالی قلم و  چهره‌ها برای حضور در کتابفروشی در جلب نظر مردم به کتاب موثر است. مردم برای خرید کتاب همزمان با طرح عیدانه کتاب  یک ساعت و نیم انتظار در صف‌های طولانی را تجربه کردند.  
 
مدیر کتابفروشی دنیای کتاب با اشاره به رکور کتابفروشی با پایان طرح‌های تخفیف بر اجرای ایده یک روز تخفیف کتاب در هفته تاکید کرد.
       
قوامیان با اشاره به ایده متولیان کتابفروشی دنیای کتاب برای جاماندگان عیدانه کتاب ادامه داد: با توجه به همزمانی آخرین روز‌های طرح عیدانه با  دو روز پایان تعطیلات نوروز طرح «عیدانه مبعث» در دنیای کتاب اجرا می‌شود. هدف اصلی از اجرای این طرح استفاده جاماندگان از تخفیف طرح عیدانه کتاب سال 97 است.
 
به گفته این  ناشر قمی، «عیدانه مبعث» از 17 تا 25 فروردین‌ماه اجرا می‌شود و 20 درصد تخفیف نیز برای این طرح پیش‌بینی شده است.
 
مدیر کتابفروشی دنیای کتاب قم با تاکید بر تاثیر حضور خانوادگی در دنیای کتاب گفت: کتاب‌های کودک و نوجوان در جریان اجرای سویمن عیدانه کتاب در ردیف پرفروش‌ها قرار گرفت که نشانه تاثیر حضور خانواد‌‌ها در کتابفروشی دنیای کتاب است؛ علاوه براین کافه کتاب بهانه خرید کتاب را تقویت می‌کند و مخاطب فرصت دارد کتاب را  تورق کند و برای خرید تصمیم بگیرد.
 
قوامیان درباره برنامه‌های فروردین‌ماه دنیای کتاب گفت: 25 فروردین‌ماه جشن امضای کتاب «بازی‌های آپارتمانی» نوشته مهرداد نظام‌آبادی در دنیای کتاب برگزار و تعدادی از بازی‌های این کتاب نیز از سوی نویسنده اجرا می‌شود.
 
این فعال حوزه نشر با تاکید تاثیر برگزاری جشن امضا بر تقویت کتابخوانی گفت: به نظر می‌رسد که طرح تخفیف، همزمان با برگزاری جشن امضا از سوی موسسه خانه کتاب حضور پرشور مردم در کتابفروشی‌ها را تقویت می‌‌کند و می‌توان به ظهور پدیده‌ای در زمینه نشر کتاب امید‌وار بود.
 
قوامیان همچنین در ادامه با اشاره به اعیاد دو ماه رجب و شعبان بیان کرد: می‌توان از اعیاد پیش‌رو برای افزایش توجه مردم به کتاب‌های مذهبی استفاده کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌‌کنم موسسه خانه کتاب از این فرصت استفاده کند و همزمان با مناسبت‌های مذهبی تخفیف‌هایی را در نظر بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها