یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
انتشار دیوان شعر چهارجلدی پس از یک خواب!

دیوان اشعار سید مرتضی حسینی‌راوندی در چهار جلد با عناوین «نغمه‌ی راوندی»، «آوای راوندی»، «نگارستان راوندی» و «صهبای راوندی» توسط خود شاعر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دیوان اشعار سیدمرتضی حسینی‌راوندی با مقدمه و تقریظ سیدحسن امین، شاعر و مدیر مجله حافظ و استاد پیشین کرسی حقوق دانشگاه گلاسکو کالیدونیا و استاد مدعو دانشکده حقوق دانشگاه مطالعات خارجی پکن و صائم کاشانی، شاعر و پژوهشگر در چهار جلد با عناوین «نغمه‌ی راوندی»، «آوای راوندی»، «نگارستان راوندی» و «صهبای راوندی» منتشر شد.

سیدحسن امین، شاعر و مدیر مجله حافظ نیز در مقدمه این مجموعه می‌گوید: «شعر فردی‌‌ترین هنرهاست، یعنی آثار هر شاعری مخلوق فردیت‌ اویند. بر این اساس، دفتر شعر جناب آقای سید مرتضی حسینی‌راوندی هم، خود بهترین معرف شخصیت شاعر و مضامین و درون‌مایه‌ی آن نشانه جهان‌بینی و نگاه ایشان به انسان و جهان است.»
 
سیدمرتضی حسینی‌راوندی سال 1329 هجری خورشیدی در راوند کاشان به دنیا آمد. تحصیلاتش را با پایان ابتدایی کنار گذاشت و وارد بازار کار شد.
در سپیده‌دم مهرماه 1388 و در 59 سالگی با دیدن رویایی در عالم خواب که سه‌شب متوالی اتفاق افتاد، با این پیش‌زمینه که نه سواد چندانی، نه مطالعه‌ای در زمینه شعر و نه سابقه حضور در محافل و مجالس شعر داشت، طبع شعری‌اش شکوفا شده و شروع به سرایش شعر کرده است. شرح خوابی که شاعر سه شب متوالی در رویا دیده، در غزلی با عنوان «خواب دیدم» توسط شاعر به شعر درآمده است.
 
نتیجه این شکوفایی شعری دیوان چهار جلدی اشعار اوست که جلد یکم آن به نام «نغمه‌ی راوندی» با 464 صفحه حاوی شعرهایی در قالب مثنوی و مثنوی‌مناظره است. جلد دوم با عنوان «آوای راوندی» در 432 صفحه، شامل اشعاری در قالب قصیده، قطعه، شعار آیینی، رباعی، چهار بیتی، سه بیتی، دوبیتی و تک بیتی کار شده است. «نگارستان راوندی»  نام جلد سوم این مجموعه شعر است که در 504 صفحه شامل نثر مسجع و داستان‌ها و نگارش وقایع گذشته بر شاعر با لهجه راوندی و کلمات قصار می‌شود. جلد چهارم هم به نام «صهبای راوندی» در 424 صفحه شامل گزیده‌ای از دوبیتی‌ها، رباعیات و دوبیتی‌های شاعر از آوای راوندی و اشعاری است که شاعر پس از چاپ مجلد سوم سروده شده است.
 
دیوان اشعار سید مرتضی حسینی‌راوندی در چهار جلد با عناوین «نغمه‌ی راوندی»، «آوای راوندی»، «نگارستان راوندی» و «صهبای راوندی»  توسط خود شاعر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها