شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
نمایشگاه کتاب استانی در تحقق اهداف 1404 موثر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حشمتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان یزد گفت: نمایشگاه‌های کتاب جشن دانایی است که با اهتمام بیشتری باید دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، صبح امروز‌(5 اسفند) با حضور آیت‌الله محمد‌رضا ناصری؛ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، محمود زمانی‌قمی استاندار یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌رضا حشمتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی‌ غیاثی‌ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حشمتی در این مراسم با اشاره به اینکه یزد در حوزه علم، همیشه پیشقدم بوده است، گفت: نمایشگاه کتاب یزد از نمایشگاه‌های خوب فرهنگی در سطح کشور است. نمایشگاه‌های کتاب به‌عنوان جشن دانایی بشمار می‌روند که باید با اهتمام و توجه بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه تعیین‌شده تا سال ١٤٠٤ باید جمهوری اسلامی ایران به یکی از قطب‌های علمی منطقه تبدیل شود که در این راستا برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند ما را در این مسیر هدایت کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در همه زمینه‌ها نیازمند کتاب و کتاب‌خوانی هستیم، تصریح کرد: فرهنگ مطالعه باید در کشور گسترش و ترویج پیدا کند.

به گفته وی، اهتمام به کتاب و کتابخوانی امر ارزشمندی است که اندیشه را بارور و هدایت می‌کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یزد طی سه سال گذشته جزو نمایشگاه‌های برتر کتاب در سطح کشور بوده است گفت: در همه استان‌ها نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف ٣٠ درصد برگزار می‌شود؛ اما در یزد طی این چند سال با تخفیف ٤٠ درصد برگزارشده است.

علی غیاثی‌ندوشن افزود: امسال در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد٣٢٢غرفه با حضور٥٥٥ ناشر داخلی و کشوری برگزارشده است. 79 هزار و 300 عنوان کتاب از سوی ناشران داخلی و 16 هزار و 800 عنوان کتاب از سوی ناشران خارجی در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد عرضه می‌شود.

غیاثی‌ندوشن تصریح کرد: در مدت ایام برگزاری نمایشگاه برنامه‌های جالبی نیز در بخش برنامه‌های جنبی نظیر رونمایی کتاب، نقد کتاب و کارگاه‌های آموزشی تدارک دیده ‌شده است.

وی در ادامه به طرح‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در بخش روستاها و عشایر دوستدار کتاب از استان یزد تعدادی از روستاهای این استان به‌عنوان منتخب معرفی ‌شده‌اند که به‌زودی شهر منتخب کشوری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شود.

غیاثی‌ندوشن ادامه داد: در سال گذشته روستای شمسی از توابع استان یزد به‌عنوان یکی از روستاهای منتخب در این بخش معرفی‌شده بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به طرح پایتخت کتاب ایران هم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال شهر یزد به مرحله نهایی راه پیداکرده است که امیدواریم درنهایت به‌عنوان برگزیده معرفی شود. طی سه سال گذشته یزد از گزینه‌های نهایی در این بخش برای مبحث پایتخت کتاب ایران بوده است.

دهمین نمایشگاه کتاب استان یزد از 5 تا 11 اسفند پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها